name | autoweek.cz

V ČR prodáno již 100 000 vozů Citroën

V ČR prodáno již 100 000 vozů Citroën

18.01.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Rok 2011 byl rokem, na jehož konci značka Citroën vykázala prodej 100 000 nových vozů v České republice. Toto číslo odpovídá prodeji za období 1993 až 2011. Celkem je ale v České republice registrováno přes 220 000 vozidel této značky.

Seznámení s prodejními výsledky za rok 2011 s výhledem pro rok 2012 uvedl nový generální ředitel společnosti Citroën Česká republika Sébastien Vandelle. Do Prahy při této příležitosti přijel i nově jmenovaný generální ředitel značek Peugeot a Citroën v České republice Wojciech Tomaskiewicz.

Nová organizační struktura, v níž bude mít každá země nejen ředitele značek Citroen a Peugeot, ale též generálního ředitele PSA by měla posílit postavení každé značky na trhu, pomoci využívat synergie, ale z hlediska zákazníků nebude mít žádný vliv.

S prodejními výsledky v roce 2011 nás seznámil obchodní ředitel František Neuman: \"Nebyl to vůbec lehký rok. Probíhala během něj proměna vzhledu zastoupení značky.\" V roce 2011 Citroën v České republice dodal 6780 nových vozů. Díky tomu udržel 8. místo na českém trhu osobních a lehkých užitkových vozů s podílem 3,72 % a postoupil na 2.místo mezi LUV s podílem 8,3 %.

Mezi osobními vozy Citroën uspěl zejména v segmentu vozů MPV se 791 prodanými vozy Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Dařilo se i mezi kompaktními vozy s vloni uvedenou novou generací Citroënu C4, který s prodejem 1119 vozů zaznamenal  nárůst prodeje o více než 45% proti roku 2010, ač trh kompaktních hatchbacků vzrostl jen o 3,4 %. Dobře se prodával i model Berlingo se 1388 prodanými kusy, který se tak stal nejprodávanějším modelem značky před C4 a třetím C3 (989 vozů).

Exkluzivní řada DS, která v roce 2011 sklízela ve světě úspěch s 110 000 prodaných vozy, se prosadila také v České republice. Citroëny DS3 i DS4 se prodávaly zejména ve verzích v nejvyšší výbavě Sport vybavené nejsilnějšími motory.

Mezi užitkovými vozy se prodej Citroënu zdvojnásobil při růstu trhu LUV rostl jen o 15,8 % a stal se druhou nejprodávanější značkou v ČR. Jeho podíl na trhu LUV vzrostl na 12,9 % oproti tržnímu podílu 7,8 % a 7. místu v roce 2010. Všechny modely LUV Citroënu zaznamenaly významný nárůst prodeje, přičemž užitková verze Citroënu Berlingo byla ve svém segmentu dokonce nejúspěšnějším modelem.

V roce 2011 Citroën v České republice provozoval síť 43 autorizovaných prodejců na celkem 54 prodejních místech, 48 distributorů náhradních dílů, 54 opravců a 8 plně funkčních Business Center.

Pro rok 2012 Citroën připravuje uvedení nových modelů. Především bude na jaře završena exkluzivní řada DS třetím modelem DS5. Ten Citroën v české předpremiéře představil na bilančním setkání v pražské pasáži U Hájků. Tento vůz do nabídky značky přinese poprvé unikátní kombinaci hybridního pohonu, turbodieselu a pohonu všech kol. První vozy ze Sochaux mají být v prodeji v březnu, ale už nyní Citroën zveřejnil základní cenu ve výši 699 900 Kč.

Ve druhém pololetí se přidá kompaktní SUV C4 Aircross. Městské miniauto z TPCA v Kolíně Citroën C1 bude v nové podobě a s ještě hospodárnějšími parametry na český trh uvedeno koncem 1. čtvrtletí. Velká pozornost ale bude věnována i posílení prodeje klíčového modelu C4, jehož prodejní výsledky by se v jeho druhém roce na trhu měly ještě zlepšit.

Citroën v roce 2012 v České republice čekává prodej celkem okolo 8000 vozů - osobních i užitkových - se zvýšením o 1000 vozů a posílením podílu na trhu na minimálně 4 %. Předpokládá především pokračování úspěšného tažení mezi lehkými užitkovými vozy, byť v nabídce už nebude verze Berlingo First.

Napomoci zvýšení prodeje osobních vozů by měla i pozoruhodná cenová nabídka modelu C1, který se před uvedením modernizované verze nabízí za 139 900 Kč v pětidveřové podobě s klimatizací, rádiem a metalízou.

 

Setkání využil dlouholetý technický ředitel společnosti Citroën Česká republika Ing. František Černý k rozloučení protože odchází do důchodu. Byl prvním českým zaměstnancem Citroenu pro francouzskou značku u nás pracoval 18 let.