name | autoweek.cz
Více značek z TPCA?
28.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
PSA a Toyota v České republice vyrábějí miniautomobil prodávaný jako Peugeot 108, Aygo a Citroen C1. Výkonný šéf PSA Peugeot-Citroen Carlos Tavares vyjádřil souhlas možným rozšířením výroby v TPCA o další partnery.
Automobilka PSA Peugeot-Citroen se podle nejvyššího výkonného představitele Carlose Taverese otevírá možnosti připojení většího počtu partnerů k současné spolupráci s Toyotou Motor s cílem snížit náklady na konstrukci a produkci miniautomobilů vyráběných v TPCA.
Taveres pro Automotive News Europe na autosalonu v Šanghaji uvedl, že současná spolupráce s Toyotou v českém závodě TPCA „je velmi plynulá a přínosná“. Chtěl by však spolupráci rozšířit o další automobilky za účelem dalšího rozdělení nákladů. PSA podle něj chce zachovat snahu o sdílení nákladů s Toyotou.
„Naším záměrem je pokračovat s Toyotou,“ uvedl Tavares. „Pokud by se chtěly připojit další automobilky, museli bychom to probrat s naším partnerem Toyotou, ale pozice společnosti PSA je taková, že jsme otevření příchodu dalších partnerů, kteří by se chtěli o náklady dělit.“
Toyota a PSA od roku 2005 v kolínské automobilce TPCA vyrábějí společně vyvinutý miniautomobil pod názvy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroen C1. Kapacita továrny je v současné době 340 000 vozů ročně pro všechny tři značky, ale v posledních letech nebyla plně využívána.
„Při výrobě vozů ze segmentu A je lepší, když se seskupí několik automobilek, které sdílejí náklady na vývoj a pak z této společné investice vytvoří vlastní odvozené modely,“ uvedl Tavares. „V současné době jsou obchodní podmínky tak tvrdé, že pro každého má smysl spojit se při sdílení investic a výrobní kapacity, abyste dokázali realizovat obchodní plány. Jsme v tomto ohledu velmi pragmatičtí a velmi otevření,“ uvedl Tavares.
Představitelé Toyoty na Tavaresovu úvahu nereagovali ani po přímém dotazu Automotive News Europe.
Taveres pro Automotive News Europe na autosalonu v Šanghaji uvedl, že současná spolupráce s Toyotou v českém závodě TPCA „je velmi plynulá a přínosná“. Chtěl by však spolupráci rozšířit o další automobilky za účelem dalšího rozdělení nákladů. PSA podle něj chce zachovat snahu o sdílení nákladů s Toyotou.
„Naším záměrem je pokračovat s Toyotou,“ uvedl Tavares. „Pokud by se chtěly připojit další automobilky, museli bychom to probrat s naším partnerem Toyotou, ale pozice společnosti PSA je taková, že jsme otevření příchodu dalších partnerů, kteří by se chtěli o náklady dělit.“
Toyota a PSA od roku 2005 v kolínské automobilce TPCA vyrábějí společně vyvinutý miniautomobil pod názvy Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroen C1. Kapacita továrny je v současné době 340 000 vozů ročně pro všechny tři značky, ale v posledních letech nebyla plně využívána.
„Při výrobě vozů ze segmentu A je lepší, když se seskupí několik automobilek, které sdílejí náklady na vývoj a pak z této společné investice vytvoří vlastní odvozené modely,“ uvedl Tavares. „V současné době jsou obchodní podmínky tak tvrdé, že pro každého má smysl spojit se při sdílení investic a výrobní kapacity, abyste dokázali realizovat obchodní plány. Jsme v tomto ohledu velmi pragmatičtí a velmi otevření,“ uvedl Tavares.
Představitelé Toyoty na Tavaresovu úvahu nereagovali ani po přímém dotazu Automotive News Europe.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz