name | autoweek.cz

Volkswagen a FAW vytvářejí značku Kai Li

Volkswagen a FAW vytvářejí značku Kai Li

11.05.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnosti Volkswagen a čínská FAW Group se dohodly v rámci svého společného podniku FAW-VW Automotive vytvořit novou značku pro elektromobily Kai Li (Kaili).

Nová značka, vzešlá ze společného podniku Volkswagenu a FAW (First Automobile Works), vzniká na základě doporučení čínského ministerstva průmyslu a komunikačních technologií. Vláda v Pekingu se snaží motivovat zahraniční automobilky aby umožnily svým společným podnikům v Číně vytvářet nové značky, které by umožnily jejich čínským partnerům získat více zkušeností s celým procesem vývoje automobilů.

Na základě tohoto doporučení koncern General Motors nedávno ohlásil, že jeho partnerská společnost SAIC-GM-Wuling Automotive vytvořila značku BaoJun, která bude vyrábět kompaktní sedany na bázi platformy Buicku Excelle. Podobně společný podnik Hondy Motor, společnost Guangqi Honda Automobile, začala pod značkou Everus prodávat kompaktní auta odvozená z modelu Honda Fit (Jazz). Na autosalonu v Šanghaji ohlásil vytvoření značky Venucia (Qichen) společný podnik Nissanu Dongfeng Nissan Passenger Vehicle. Jiné automobilky zase svolují s tím, že jejich čínští partneři prodávají pod vlastním jménem společně vyráběné modely v úrovních výbav, které by od originálním jménem nebyly vhodné, což leckdo mylně pokládá za nelegální kopie (příkladem jsou třeba Haima 2/Mazda2 nebo Beijing BC301Z/Mercedes-Benz B).

Projekt Kai Li znamená, že k elektromobilům dosud skeptický Volkswagen konečně uvede na trh první vůz s elektrickým pohonem, ovšem nikoliv pod svým jménem nebo jménem některé ze svých značek. Jméno nově vytvořené značky se údajně dá nejlépe přeložit jako přepravce, ale je to také čínské město.

O podobě budoucího elektromobilu Kai Li EV zatím nebyly zveřejněny žádné oficiální informace. Předpokládá se, že se jako koncept představí na autosalonu v Pekingu na jaře 2012. Podle nepotvrzených informací čínského tisku by mělo jít o dosud tajemstvím opředený vůz s kódovým označením FV7002. Pod ním se údajně ukrývá Volkswagen Bora Blue e-motion s elektrickým pohonem. Tento sedan totiž byl vystaven vloni na autosalonu v Guangžu. Měl elektromotor 65 kW a lithio-ionové akumulátory s kapacitou 20 kWh umožňujícím dojezd 150 km. Projekt Kai Li by měl být zařazen do tzv. \"Jihočínské\" strategie FAW-VW, v jejímž rámci se staví nový výrobní závod ve Fošanu v provincii Giangdong s výrobní kapacitou 300 000 aut ročně.

Ve společnosti FAW-VW má FAW Group 60 % a Volkswagen 40 %. FAW Group vyrábí též vlastní vozy se značkami FAW, Hongqi (Rudá vlajka) a Besturn. Kromě toho má další společné podniky s Toyotou a Mazdou (Besturn B50 je např. sedan s platformou Mazda6). Ve spolupráci s Volkswagenem vyrábí modely Golf, Bora (což je starší generace Jetty), Magotan (což je Passat) a nově Passat CC. Kromě toho vyrábí i vozy Audi.