name | autoweek.cz

Volkswagen a Ford činí další přibližovací krok

Volkswagen a Ford činí další přibližovací krok

13.07.2019 | | Aktuality

To, o čem si vrabci cvrlikali na střechách, je nyní oficiální. VW a Ford zintenzivňují svou spolupráci, zpočátku zaměřovanou jen na větší užitkové automobily. Bude rozšířena i o témata jako jsou autonomní řízení, elektrický pohon, platformy a lehká užitková vozidla.
Šéf VW Herbert Diess a jeho protějšek od Fordu Jim Hackett nyní v New Yorku potvrdili, že obě společnosti budou investovat do společného projektu autonomního řízení Argo AI. Díky budoucí spolupráci mezi Volkswagenem a Fordem se systém SDS (Self-Driving System) od Argo AI stane prvním systémem autonomního řízení, který bude připravován k prodeji současně v Evropě a ve Spojených státech. Volkswagen už v rámci značky Volkswagen Užitkové vozy (Volkswagen Nutzfahrzeuge) buduje kompetenční centrum pro vývoj autonomního řízení vedené Alexem Hitzingerem, bývalým zaměstnancem Apple a před tím šéfkonstruktérem Porsche v projektu LMP1 a šéfem společnosti Cosworth. Pod Argo AI přechází rovněž dceřiná společnost Audi AID (Autonomous Intelligent Drive).
 
Poté, co Volkswagen před několika týdny nabídl svou platformu pro vozidla s elektrickým pohonem MEB jako otevřené řešení pro jiné automobilky, nyní jako první velký výrobce do projektu vstupuje Ford. Podle oficiálního prohlášení chce společnost od roku 2023 nabídnout pro evropský trh sériově vyráběné bezemisní vozidlo. Ford očekává, že do šesti let prodá více než 600 000 těchto vozidel. V současné době se navíc analyzuje, zda by mělo následovat ještě druhé vozidlo využívající platformu MEB.
 
Známý analytik automobilového průmyslu Ferdinand Dudenhöffer k tomu uvedl: „Pokud se Ford chce udržet na evropském trhu s osobními auty, pak to bez spolupráce s jiným výrobcem v oblasti elektrické mobility nemůže přežít. Ford v této oblasti zatím v Evropě nemá připraveno absolutně nic.“
 
Spolupráce obou společností ale jde ještě mnohem dál: Ford do roku 2022 bude vyvíjet a vyrábět středně velké pick-upy pro Evropu, Afriku, Střední východ, region Asie a Tichomoří a Jižní Ameriku pro obě společnosti. Kromě toho Ford v Evropě vyvíjí, plánuje a buduje větší dodávková vozidla pro obě společnosti. Volkswagen na oplátku vyvíjí pro oba partnery malou městskou dodávku.
 
„Musíte dnes investovat, abyste mohli v roce 2030 uskutečnit první prodej. Proto má smysl jak pro Ford, tak i pro VW, aby tyto problémy řešili společně. Nakonec i takoví rivalové jako Daimler a BMW spojili, aby tuto technologii zvládli efektivněji. Rozhodující pro alianci Volkswagenu a Fordu bude především forma jejich spolupráce. Důležité je kulturní porozumění.
U Daimleru s Chryslerem ani Opelu s GM to nebylo úspěšné,“ řekl Dudenhöffer.