name | autoweek.cz

Volkswagen hodnotil úspěšný rok

Volkswagen hodnotil úspěšný rok

15.03.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Herbert Diess ve Wolfsburgu seznámil média s výsledky hospodaření značky Volkswagen v roce 2017 a s výhledem na nejbližší období. Důležitý na hospodářských výsledcích značky v loňském roce není jen růst prodeje, ale především skutečnost, že roste zisk z prodaných vozů.
Značka Volkswagen v roce 2017 po celém světě dodala historicky rekordní počet 6,23 milionu vozů. Ještě působivější je 3,2 milionu aut prodaných v Číně. Dosud nikdy žádná značka nedodala na jediném trhu takové množství automobilů v jediném kalendářním roce. V Číně se navzdory rostoucí konkurenci značce Volkswagen podařilo navýšit podíl na trhu na13 %. Hned tři modely (Golf, Tiguan a Polo) jsou v první desítce nejprodávanějších aut na světě.
 
Zlepšily se i finanční výsledky. Navzdory nákladům ve výši 3,3 miliardy eur, spojeným s řešením problémů s turbodiesely, byl po pěti letech dosažen zisk ve výši 0,5 miliardy eur. Na tom má rozhodující podíl uvádění nových modelů - v roce 2017 jich bylo po celém světě celkem 19. Do roku 2020 bude výrobní program značky kompletně nový a navíc rozšířený do nových segmentů. V současné době značka Volkswagen pracuje na vývoji 55 nových modelů. Jde především o nová SUV, kterých by mělo být do roku 2020 v nabídce celkem 19 modelů. Zatímco vloni SUV představovaly 14 % všech prodaných Volkswagenů, do roku 2020 by jejich podíl měl překročit hranici 40 %.
 
Současně s tím chce Volkswagen snížit výrobní náklady a dosáhnout do roku 2020 i zvýšení produktivity ve svých továrnách o 25 %. Velký podíl na tom má použití modulární platformy MQB, díky níž se daří snižovat jak vývojové, tak i výrobní náklady. V roce 2017 značka Volkswagen používala platformu MQB u 40 % vozidel, ale už letos by to mělo být 60 % vyrobených vozů (ale značky Škoda a Seat jsou na tom s jejím využitím mnohem dál) a do roku 2020 by tento podíl měl vzrůst na 80 %.
 
Navzdory rostoucím cenám surovin, především oceli, se poprvé po mnoha letech podařilo snížit výrobní náklady v hlavním závodě ve Wolfsburgu při výrobě modelu Golf o 100 eur na vůz.
 
Nové modely Volkswagenu se setkávají s velkým úspěchem u zákazníků, jako např. nový vrcholný reprezentant značky Arteon. Velmi příznivě byla přijata nová generace modelu Polo na bázi platformy MQB. Tiguan se zařadil mezi nejúspěšnější SUV a zájem o nový T-Roc je tak velký, že v portugalské Palmele musel být zaveden čtyřsměnný provoz.
 
V letošním roce Volkswagen uvede 22 nových vozů. Z toho bude nejvíc - devět - v Číně. V centru pozornosti budou především SUV a vozidla s elektrickým pohonem. V Číně například budou uvedeny na trh Tiguan s plug-in hybridním pohonem, Bora s elektrickým pohonem a v Evropě už prodávaný e-Golf. V USA už byla uvedena nová generace tam nejprodávanějšího modelu Jetta a následovat bude luxusní velký sedan Arteon, od něhož si Volkswagen slibuje další výrazný růst. V Brazílii si Volkswagen hodně slibuje od nového fastbacku Virtus na platformě MQB.
 
V Evropě už je připraven modernizovaný Passat, který přijde i jako kombi Variant a ve verzi s plug-in hybridním pohonem. Koncem roku přijde malý městský crossover T-Cross. Už za pár dní ale bude představena nová generace Volkswagenu Touareg - poprvé bude tento vrcholný model značky předveden nejprve v Číně.
 
Připravovaným novým modelům s elektrickým pohonem se budeme podrobně věnovat v samostatném článku.