name | autoweek.cz

Volkswagen poprvé přes hranici 7 milionů

Volkswagen poprvé přes hranici 7 milionů

11.01.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Koncern Volkswagen během roku 2010 poprvé v historii prodal více než 7 milionů motorových vozidel. Jednalo se o meziroční nárůst o 13,5 %, tedy větší, než v celém automobilovém průmyslu. Značka Škoda zvýšila prodej o 11,5 %.

Koncern Volkswagen Group v roce 2010 významnou měrou výšil množství vozů dodaných zákazníkům na 7,14 milionu, což představovalo zvýšení o 13,5 % oproti prodeji 6,29 motorových vozidel v roce 2009 (do bilance se nezapočítává výrobce nákladních vozů Scania). Přitom prodej osobních vozů na celém světě meziročně vzrostl o 11,3 %, takže Volkswagen dosáhl lepšího výsledku a zvýšil svůj podíl na celosvětovém trhu.

Člen koncernového představenstva pro obchod Christian Klinger k tomu řekl: \"Výsledky roku 2010 opět prokázaly, že se pohybujeme na čele mezinárodního růstu zaváděním naší Strategie 2018. Základem našeho úspěchu v roce 2011 bude zachování orientace na inovativní produkty a špičkovou techniku.\"

Volkswagen Group v roce 2010 těžila zejména z růstu na asijských trzích. Její prodej v Číně vzrostl o 37,4 % z 1,40 na 1,92 milionu vozidel, což byl nový prodejní rekord. Výrazně se ale rovněž zvýšil prodej v Indii, kde skupina VW prodala 53 300 vozů, což představovalo navýšení proti roku 2009 o 181 %. V celém asijsko-pacifickém regionu bylo prodáno 2,14 milionu aut, tj. o 38,5 % více než 1,55 milionu vozů v roce 2009.

V Jižní Americe Volkswagen Group dodala roku 2010 zákazníkům 888 000 vozů v porovnání s 815 100 auty v předchozím roce, což představovalo zvýšení o 8,9 %. Ve Spojených státech se prodej zvýšil ze 298 000 na 360 300 vozů, tedy o 20,9 %.

V západní Evropě bez Německa skupina prodala 1,85 milionu aut, tedy o 11,6 % více než roku 2009 (tehdy to bylo 1,66 milionu vozů). Ve střední a východní Evropě prodej vzrostl o 10,8 % ze 381 900 na 423 200 vozů, přičemž v Rusku bylo dosaženo zvýšení o 39,5 %. Pouze na domácím trhu v Německu skupina vykázala pokles o 16,8 % z 1,24 milionu vozů na 1,04 milionu aut. Vzhledem k tomu, že celkově prodej aut v Německu poklesl o 23,4 %, podařilo se ale skupině Volkswagen zvýšit podíl na trhu.

Nového prodejního rekordu dosáhla rovněž samotná značka Volkswagen, která dodala 4,50 milionu vozů, což bylo o 13,9 % více než v roce 2009 (3,95 milionu aut). Na svém největším trhu v Číně vzrostl prodej vozů značky o 35,5 % na 1,51 milionu vozů z 1,12 milionu v roce 2009. V USA značka Volkswagen dosáhla zvýšení na 256 800 vozů ze 213 500 aut v roce 2009, tedy o 20,3 %. Největší meziroční nárůst byl dosažen v Rusku - o 49,1 % ze 39 500 na 58 900 dodaných vozů.

Audi prodalo 1,09 milionu vozů, tedy o 15,0 % více než v roce 2009 (0,95 milionu aut), což je opět historicky nejlepší prodejní výsledek. Dopomohlo k tomu mj. i to, že Audi v USA poprvé překročilo hranici 100 000 prodaných vozů (101 600 kusů), což znamenalo zlepšení o 22,9 % z 82 700 vozů roku 2009. Velmi příznivý byl rovněž vývoj v Číně, kde bylo dodáno 227 900 vozů v porovnání se 158 900 auty v roce 2009, tedy o 43,4 % více.

Značka Škoda dodala 762 600 vozů, což bylo o 11,5 % více než roku 2009, kdy to bylo 684 200 aut. Značka zvýšila prodej především v Číně, Indii a Rusku.

Seat dodal zákazníkům 339 500 vozů, což bylo o 0,8 % více než roku 2009 (336 700 vozů).

Značka Volkswagen - užitkové vozy dosáhla meziročního růstu o 20,5 % ze 361 500 na 435 600 vozů. Na západoevropském trhu (bez Německa) dosáhla růstu o 21,0 % na 130 400 vozidel, v Rusku o 27,8 % na 7200 vozů a v Jižní Americe o 67,4 % na 113 700 vozů.