volkswagen touareg v8 tdi s extrémně nízkými emisemi nox | Aktuality | autoweek.cz

Volkswagen Touareg V8 TDI s extrémně nízkými emisemi NOx

Volkswagen Touareg V8 TDI s extrémně nízkými emisemi NOx

07.04.2020 | Rybecký Vladimír | Nové modely

S novou generací vznětových motorů TDI chce VW dokázat, že i velký turbodiesel může být ekonomický a čistý s extrémně nízkými emisemi oxidu dusičitého - o 75 % nižšími než mezní hodnota Euro 6 ve výši 80 mg/km.
Volkswagen Touareg 4,0 TDI 4 MOTION s výkonem 310 kW (421 k) je jedním z modelů, jejichž systémy pro regulaci emisí zachycují oxidy dusíku na úplně novou úroveň: emitují jen mezi 10 a 20 mg/km NOx zatímco limit Euro 6 je 80 mg/km. Tyto hodnoty byly naměřeny v reálném silničním provozu podle metodiky RDE (Real Driving Emissions) nezávislým britským testovacím a datovým specialistou Emissions Analytics.
 
„Je pozoruhodné, že i s pohonem všech kol Touareg V8 TDI v testech spolehlivě dosahoval výrazně nižší výsledek než je mezní hodnotu NOx bez ohledu na trasu, výškové rozdíly a individuální dopravní podmínky,“ uvádí VW.
 
Tento výsledek je mimo jiné umožněn vícestupňovým dodatečným zpracováním výfukových plynů s velkým zásobníkovým katalyzátorem NOx (objem 2,3 l) a systémem selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction) s náročným řízením. Katalyzátor SCR pomocí kapaliny AdBlue (roztok syntetické močoviny) přeměňuje NOx na neškodnou vodní páru a dusík. Stejně jako všechny modely Volkswagen poháněné motory TDI, je i Touareg V8 TDI navíc vybaven filtrem pevných částic.
 
Motor V8 TDI je díky mnoha inovacím ve své konstrukci hospodárný. Patří k nim variabilní systém přeplňování dvěma turbodmychadly. V oblasti částečného zatížení - například při jízdě ve městě nebo na silnicích mimo město - zajišťuje přeplňování pouze jedno turbodmychadlo. Řidič díky tomu má k dispozici vysoký maximální točivý moment 900 N.m již od 1250/min, takže motor může být provozován převážně v nízkých otáčkách. V režimu přeplňování jedním turbodmychadlem klesá spotřeba paliva i emise. Druhé turbodmychadlo se aktivuje systémem elektricky ovládané změny zdvihu ventilů až při otáčkách vyšších než 2200/min. Výsledkem je kombinovaná spotřeba paliva 7,4 l/100 km a emise CO2 195 g/km.