name | autoweek.cz

Volkswagen zářil na summitu zemního plynu

Volkswagen zářil na summitu zemního plynu

26.06.2019 | | Aktuality

Navzdory intenzivní orientaci na elektrický pohon si Skupina VW stále udržuje silné postavení mezi vozidly na stlačený zemní plyn. To se potvrdilo i při 3. CNG Mobility Days v Berlíně, kde Volkswagen nabídl přehled o současné situaci a budoucnosti využití CNG.
V současné době má Skupina VW ve své nabídce 17 modelů v různých segmentech, což je zdaleka největší výběr mezi všemi výrobci. Velmi brzy se tato nabídka rozšíří i o vozy Škoda Scala a Kamiq.
 
Nové CNG modely jsou stále více monovalentní než bivalentní. Modely, jako například Polo TGI nebo Golf TGI, mají výrazně menší nádrž na benzin a přidanou další tlakovou láhev na CNG. Podle VW to naplňuje dlouhodobé přání mnoha zákazníků, kteří chtějí čistší a levnější provoz se zemním plynem. S modelem Seat Arona 1,0 TGI je nyní poprvé k dispozici i moderní SUV s pohonem na zemní plyn.
 
Skutečnost, že CNG má také velký význam pro nákladní automobily a autobusy, skupina VW dokazuje na příkladu svých dceřiných společností MAN a Scania.
 
„CNG je okamžitě dostupná a použitelná alternativa, která má o 15 % nižší spotřebu ve srovnání s vozidly na naftu. V současné době je důležitým argumentem pro použití CNG - zejména pro speditéry - především vynětí kamionů na zemní plyn z platby mýtného. CNG auta navíc nejsou ohrožena zákazy řízení v městských centrech,“ zdůrazňuje zástupce Skupiny VW pro CNG Mobility Stephen Neumann.
 
Ještě lepší rovnováha bilance CO2 vychází při použití biometanu nebo e-plynu. Oba by mohly být snadno přiváděny do sítě se zemním plynem a míchány s fosilním zemním plynem v libovolném poměru. Zde je průkopníkem Audi: automobilkou založená společnost od roku 2013 provozuje ve Werlte (Emsland) první průmyslovou elektrárnu na světě produkující plyn Audi e-gas, který se získává s využitím energie z větrných elektráren a dodává do sítě se zemním plynem.