name | autoweek.cz

Volvo sází na služby místo na auta!

Volvo sází na služby místo na auta!

22.11.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volvo Cars na výstavě AutoMobility v Los Angeles nevystavuje žádná auta. Tato výstava není autosalonem a proto není důvod na ní auta vystavovat. Místo svých aut Volvo propaguje své partnery Amazon, Google a další. Naznačuje tak budoucnost, kdy auta samotná už nebudou důležitá!
Výstava AutoMobility je předzvěstí mezinárodního autosalonu v Los Angeles, který se uskuteční od 30. listopadu do 9. prosince. Volvo Cars na této výstavě představuje svou vizi nově definující podstatu automobilu. Chce reagovat na nové očekávání uživatelů aut. Způsob, jakým zákazníci vnímají značku, je podle vedení Volva mnohem důležitější než lesk chromu, luxusní kožené čalounění nebo výkon. Z toho důvodu návštěvníci stánku místo aut najdou v jeho centrálním prostoru jen prohlášení: „Toto není auto.“
 
Volvo předvede jen interaktivních prezentace, jejichž úkolem bude představit služby vycházející z konektivity, například doručení zásilek do vozu, sdílení vozu nebo vize autonomního řízení ztělesněná konceptem Volvo 360c a předplacené služby Care by Volvo.
 
Volvo Cars uvádí, že upřímně věří v sílu strategických partnerství. Prostřednictvím své spolupráce se zavedenými společnostmi, jako jsou Amazon, Google nebo Nvidia, i s nováčky, mezi něž patří společnosti Luminar či Zenuity, Volvo chce na výstavě demonstrovat inovativní interakci s novými typy partnerů.
 
Jak tento originální přístup přijmou diváci uvidíme v nejbližších dnech, každopádně o tomto neobvyklém počinu Volva informují média po celém světě, takže svůj účel každopádně splnil. Zarážející ovšem na přístupu Volva je důraz na služby poskytované v autě. Na autě samotném už tedy nebude podle Švédů v čínských službách vůbec záležet! Jenže pak je otázkou k čemu budou ti skuteční poskytovatelé služeb, tedy Amazon nebo Google, potřebovat Volvo Cars, protože nosiče jejich technologií může vyrobit kdokoliv kdekoliv na světě!
 
„Chceme dát jasně najevo, že nás zajímají postřehy spotřebitelů a chceme s nimi zahájit diskuzi na téma budoucnost mobility. Proto jim nenabídneme koncepční vůz, ale budeme s nimi raději o koncepčním voze vést dialog. Je zřejmé, že letos nezískáme cenu „nejlepší model výstavy“, ale nemáme s tím žádný problém, protože zde nejde o přehlídku aut,“ uvedl Mårten Levenstam, který je ve společnosti Volvo Cars zodpovědný za produktovou strategii.
 
„Naše průmyslové odvětví se mění. Místo abychom jen vyráběli a prodávali auta, chceme našim zákazníkům raději nabídnout skutečnou svobodu cestování, které bude probíhat dle své volby, ekologicky a bezpečně. Nabízíme našim zákazníkům přístup k vozu, jehož součástí jsou nové atraktivní služby, které budou mít zákazníci k dispozici, kdekoli a kdykoli budou chtít,“ prohlásil generální ředitel společnosti Volvo Cars Håkan Samuelsson.
 
Nové směřování automobilky Volvo Cars ke svobodě cestování dle své volby, ekologicky a bezpečně, naznačuje její budoucí roky. V polovině příštího desetiletí budou polovinu ročního objemu prodeje vozů Volvo tvořit plně elektrická vozidla a třetina z nich budou vozidla s autonomním řízením, přičemž automobilka Volvo hodlá uzavřít více než 5 milionů přímých spojení se spotřebiteli.