name | autoweek.cz

VW ukáže na IAA ve Frankfurtu novou tvář

VW ukáže na IAA ve Frankfurtu novou tvář

23.08.2019 | | Aktuality

Společnost VW chce na IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem pod heslem „Nový Volkswagen“ představit světové veřejnosti nové logo, první audio logo a novou podobu značky. Volkswagen věří, že s elektromobilem ID.3 přinese stejný historický průlom jako s Broukem a Golfem.
„Komplexní rebranding je logickým důsledkem změny strategické orientace naší značky. Nový Volkswagen se prezentuje jako silný a svěží, s pozitivním a sympatickým vzhledem,“ zdůrazňuje člen představenstva Jürgen Stackmann. Cílem je vytvořit nový, moderní a fascinující zážitek se značkou po celém světě a napříč všemi komunikačními kanály.
 
„Nový design značky ukazuje mobilitu, která je přirozenou součástí lidského života. V novém věku mobility nové logo znamená „především digitální“, a to bez filtru,“ vysvětluje hlavní designér Volkswagenu Klaus Bischoff, který se podílel na návrhu nové firemní identity.
 
Budoucí vzhled by měl být nejen odvážnější a pestřejší, ale také digitálně zarovnat od loga značky k obrazovým světům. Jazyk image značky se chce velmi lišit od toho, co dosud Volkswagen představoval.
 
Marketingový ředitel společnosti Volkswagen Jochen Sengpiehl vysvětluje: „V budoucnu už v podstatě nepůjde o představení dokonalého reklamního světa. Mnohem více se chceme ukázat jako „humánnější“ a „živější“, brát vážněji názory na zákazníka a vyprávět autentické příběhy. Pak už VW nebudou auta, ale v centru všeho bude mnohem více životní prostředí a mobilita lidí. Poprvé bude mít značka zvukové logo, které nahradí původní slogan značky.“
 
Nová fáze uvádění elektromobility a digitalizace také zahrnuje základní přesměrování komunikace společnosti s jejími zákazníky. Jako výrobce bude Volkswagen poprvé schopen komunikovat přímo se zákazníkem prostřednictvím propojení vozidla, prodejců a zákazníků v ekosystému Volkswagen se zaměřením na zákazníka. Volkswagen se tak změní z automobilky v poskytovatele mobilních služeb přesahujících vlastnictví auta zákazníkem. Proto se zásadně transformuje struktura prodeje spolu s přeorientováním prodejců a marketingu.