name | autoweek.cz

Z Mladé Boleslavi do čela Seatu

Z Mladé Boleslavi do čela Seatu

16.04.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen Group jmenovala novým šéfem problémy pronásledované značky Seat Jügena Stackmanna, donedávna člena představenstva společnosti Škoda Auto s odpovědností za prodej a marketing.

Jügen Stackmann (51) se od 1. května stane předsedou představenstva automobilky Seat. Ve funkci nahradí Jamese Muira, který má převzít pozici ve vrcholovém managementu ve skupině Volkswagen.

Angličan Muir bude odpovědný přímo správní radě Volkswagenu v zatím nespecifikované roli. Svoji kariéru začal v roce 1987 u Fordu UK, od roku 2005 byl nejvyšším výkonným představitelem Mazda Europe než se v roce 2009 stal předsedou Seat.

Volkswagen ve své zprávě uvedl, že Muir (54) měl velkou zásluhu na restrukturalizaci Seatu, jehož vedení se ujal v roce 2009. Seat podle výroční zprávy koncernu Volkswagen v loňském roce snížil provozní ztrátu o 31 % na 156 milionů eur v porovnání s rokem 2011. Celosvětový prodej značky v roce 2012 klesl o 8,3 % na 321 000 vozů. Seat byl těžce zasažen hospodářským propadem v Evropě, kde 2012 prodej aut klesl o 13 %. Seat je totiž převážně orientován na evropské trhy, a to především na ty nejvíce zasažené krizí včetně svého domácího ve Španělsku.

Seat ale v posledních měsících vykázal mírné oživení díky nástupu nových modelů jako jsou Toledo a Leon. Celosvětový prodej vozů Seat v prvním čtvrtletí vzrostl o téměř 9 % na 87 100 vozů, protože zaznamenal růst o 27 % v Německu a o 8 % v Mexiku.

Také Stackmann začal svou kariéru u Fordu - v roce 1989. Zastával různé posty v Německu a Velké Británii, včetně funkce marketingového ředitele společnosti Ford v Německu. K Volkswagenu Stackmann nastoupil v roce 2010 jako člen představenstva české automobilky Škoda Auto s odpovědností za obchod a marketing.

V Mladé Boleslavi pomáhal zvýšit prodej. V roce 2012 Škoda vykázala růst o 7 % na 939 200 vozů, což následovalo zvýšení o 15 % na 879 200 vozů v roce 2011. Za dva roky, po které byl Stackmann ve funkci prodejního a marketingového šéfa, dosáhla Škoda navýšení prodeje celkem o 23 %. Během Stackmannova působení se zásadním způsobem změnil způsob prezentace značky Škoda. Stackmann se rovněž významnou měrou podílel na stanovení základních principů Růstové strategie 2018.

Po odchodu z Mladé Boleslavi měl Stackmann od loňského září na starosti prodeje a marketing celé skupiny Volkswagen i značky Volkswagen.