name | autoweek.cz

Zafira z Francie a C3 Picasso od Opelu?

Zafira z Francie a C3 Picasso od Opelu?

28.09.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Aliance GM a PSA by v brzké době měla přinést první zefektivnění výroby. Dotkne se to i závodu PSA na Slovensku. Výroba Citroenu C3 Picasso by se totiž měla přesunout z Trnavy do závodu Opelu v Zaragoze a naopak Zafiru má vyrábět PSA v Sochaux.

General Motors už rok a půl vlastní 7 % akcií koncernu PSA Peugeot Citroen. Zatím se to ale projevovalo jen prohlášeními pro média o plánech na spolupráci při společném vývoji a propojení nákupu i logistiky. Nyní se ale zdá, že už bylo dohodnuto zefektivnění výroby, což by mělo pomoci řešit ty největší problémy, s nimiž se potýkají obě společnosti.

Podle informací z "dobře informovaných kruhů" by se výroba nové generace minivanu Citroen C3 Picasso měla během roku 2016 nebo 2017 přesunout do závodu Opelu v Zaragoze.

V Zaragoze se v současné době vyrábí malý minivan Meriva a model Corsa. K nim se příští rok přidá malé SUV Mokka, dosud dovážené z Jižní Koreje.

Naopak Opel by měl přestěhovat výrobu minivanu Zafira do francouzského závodu PSA v Sochaux. Zafira se zatím vyrábí v Bochumi, ale tam má produkce do konce roku 2014 skončit a závod bude uzavřen. Poté se přesune do Rüsselsheimu, ale jen na krátkou dobu. Nová generace tohoto vozu už by se měla vyrábět ve Francii v závodě v Sochaux.

Už dříve pronikly informace, že nástupce Opelu Insignia bude navržen s využitím platformy PSA EM2 a měl by se vyrábět ve francouzském Rennes společně s Citroenem C5.

Citroen C3 Picasso se v současné době vyrábí na Slovensku v Trnavě spolu s vozem Peugeot 208. Trnavský závod je pokládán za jeden z nejefektivnějších v rámci celého koncernu PSA. Je proto pravděpodobné, že uvolněná kapacita bude využita pro produkci nového modelu.

PSA Peugeot Citroen hodlá do roku 2016 do modernizace svých pěti montážních závodů ve Francii investovat 1,5 miliardy eur. Je to ale podmíněno souhlasem francouzských odborů se zmrazením mezd a snížením odměn za přesčasovou práci. Výsledkem by mělo být navýšení produkce o 7,5 % nad hranici 1 milionu vozů ročně. Součástí plánu PSA na snížení výrobních nákladů je snížení počtu pracovních míst o 11 200 spojené s uzavřením závodu Aulnay na předměstí Paříže do roku 2015. PSA se ale v případě dohody odborářům zavazuje, že v příštích třech letech neuzavře žádný další závod ve Francii. V současné době PSA ve Francii zaměstnává 76 136 lidí, což je 65 % všech jeho zaměstnanců.