name | autoweek.cz

Zahájena sériová výroba nové Octavie

Zahájena sériová výroba nové Octavie

17.12.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V Mladé Boleslavi začala výroba třetí generace modelu Škoda Octavia. Hlavní výrobní závod proto prošel rozsáhlou modernizací a byla rozšířena výrobní kapacita. Na evropské trhy začne nová Octavia přicházet od konce ledna 2013. 

 

Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi oficiálně zahájila sériovou výrobu třetí generace modelu Škoda Octavia. Od konce ledna 2013 bude mít nový model svou prodejní premiéru v prvních evropských zemích.

„Octavia je srdcem značky Škoda,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš tým s umem a vášní vyvinul nejlepší Octavii všech dob. Tento vůz je v každém ohledu třídou samou pro sebe. Zahájení sériové výroby v našem hlavním výrobním závodě je tak velkolepým momentem.“ Jako hlavní pilíř Růstové strategie Škoda má nová Škoda Octavia navázat na úspěchy svých předchůdců a dále posílit pozici značky na mezinárodních trzích.

Kvůli výrobě třetí generace modelu Škoda Octavia zahájila největší česká automobilka jeden z historicky nejrozsáhlejších projektů modernizace a rozšíření hlavního závodu v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem bylo rozšíření výrobní linky pro modely Octavia a Rapid. Její výrobní kapacita postupně narůstá z 800 na 1200 vozů denně. Vedle nové generace vozu Octavia a nového modelu Rapid vyrábí automobilka v Mladé Boleslavi také model Fabia.

„Zahájení výroby vozu Škoda Octavia je po startu modelu Rapid v srpnu už druhým letošním velkým náběhem v našem hlavním závodě,“ zdůraznil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast výroby a logistiky. „Náš celý tým, zejména výroba, plánování, nářaďovna a logistika, tento obrovský projekt úspěšně zvládl, a to se současně běžící výrobou dalších modelů v závodě.“

Před zahájením výroby nového modelu Škoda Octavia byla v rámci rozšiřování výrobních kapacit zprovozněna nová svařovna a plně automatické lakování vnitřku karoserie. Na počátku roku 2013 automobilka v Mladé Boleslavi uvede do provozu moderní ekologickou lisovací linku.

S novou generací vozu Škoda Octavia česká automobilka odstartuje další etapu největší modelové ofenzívy v dějinách podniku. Do roku 2015 představí Škoda v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model. Tímto chce automobilka důsledně pokračovat v nastoleném růstovém kurzu. Cílem je zvýšit celosvětový počet prodaných vozů minimálně na 1,5 milionu ročně. Nová Škoda Octavia je nosným pilířem této strategie.