name | autoweek.cz

Zájem o novou Fiestu

Zájem o novou Fiestu

04.01.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová generace Fordu Fiesta vstoupila na evropské trhy úspěšně. V reakci na zájem zákazníků z celé Evropy přikročil Ford k navýšení objemu výroby nové Fiesty. Ford Fiesta byl jedním z finalistů ankety AutoBest 2018. Přitom už brzy se přidá i crossoverová verze Fiesta Active.
Ford Fiesta je v prodeji už od roku 1976. Od té doby bylo dodáno přes 18 milionů vozů tohoto modelu. „Jako jeden z nejprodávanějších vozů v Evropě je pro Ford tento model mimořádně důležitý. Naším cílem nebylo udělat jen novou Fiestu, ale celou modelovou rodinu tak, aby si v ní našel to své každý zákazník,“ řekl nám o nové generaci president Ford of Europe Steven Armstrong.
 
U nové generace Ford reaguje na vývoj trhu malých aut. Zájem o nejlevnější verze se základní výbavou je podle statistik JATO Dynamics 14 %, zatímco 70 % kupujících volí lépe vybavené varianty střední úrovně. Nejvíc ale roste zájem o luxusně vybavené varianty, které volí už 16 % kupujících, přičemž meziroční růst zájmu o tyto varianty mezi roky 2015 a 2016 byl +12 %.
 
Ne nová, ale lepší
Při návrhu nové generace Ford vycházel z většinové představy zákazníků, kteří chtějí lepší a lépe vybavenou Fiestu, ale nikoliv jinou. Nová generace se proto navenek moc nezměnila po stránce vzhledu, ale celkově směřuje k prémiovosti jak základní i nabídkou nadstandardní výbavy. To je patrné především v interiéru.
 
Základní verzi Fiesta Trend, dobře vybavenou Fiestu Titanium, sportovně stylizovanou Fiestu ST-Line a luxusní Fiestu Vignale začátkem roku 2018 doplní ještě nová verze v podobě Fiesta Active, která tento model posune k lifestylovým crossoverům. Tato nabídka variant je v tomto segmentu zcela bezkonkurenční. Velmi oblíbená verze ST-Line má jinak nastavený podvozek se sportovnější charakteristikou. Nová verze Vignale svůj luxusní charakter zvýrazňuje i odlišným vnějším vzhledem.
 
Uchování osvědčených předností
Rozměry Fiesty se ukazují jako optimální, proto se nezvětšila. Nová tří- i pětidveřová Fiesta je dlouhá 4040 mm (ST-Line 4065 mm) a má rozvor náprav 2493 mm. Zavazadlový prostor má objem 292 l/1093 l, s rezervním kolem 269 l/1070 l. Ford jako jeden z mála udržuje ve výrobě i třídveřovou verzi karoserie, protože zájem ve výši 17 % kupujících o tuto cenově výhodnější variantu je dost zajímavý.
 
Fiesta byla už dřív oceňována jako jedno z nejlépe ovladatelných malých aut na trhu kombinujících vynikající jízdní vlastnosti i jízdní komfort. Hlavní úsilí techniků se proto zaměřilo především na další zlepšení brzdných schopností a přesnost ovládání.
 
Pohonné jednotky v nabídce jsou zážehový tříválec 1,1 Ti-VCT/52 kW (72 k) resp. 63 kW (85 k), přeplňovaný tříválec 1,0 EcoBoost/73,5 kW (100 k) resp. 92 kW (125 k) nebo čtyřválcový turbodiesel 1,5 TDCi Duratorq/63 kW (85 k).
 
Rozšířená nabídka asistenčních a komunikačních systémů
Nová generace bestselleru dostala širokou paletu pokrokových asistenčních a komunikačních systémů. Na přání jsou k dispozici asistenční systémy spojené se dvěma kamerovými, třemi radarovými a 12 ultrazvukovými moduly. Ty společně kontrolují okolí auta a sledují vozovku při jízdě přímým směrem až do vzdálenosti 130 m. V nabídce je i jedinečný systém detekce chodců.
 
Zákazníci si mohou do Fiesty objednat kromě jiného komunikační a zábavní systém Sync 3, prémiový audiosystém B&O Play nebo aktivní parkovací asistent s podporou podélného i příčného parkování, který řidičům pomáhá najít vhodné parkovací místa a autonomní zaparkovat vedle nebo po boku ostatních vozidel.
 
Rozšiřování výroby
Ford do modernizace výrobního závodu v Kolíně nad Rýnem kvůli výrobě nové Fiesty investoval 293 milionů eur. Ve výrobě karoserií používá speciální způsob svařování střechy a na montážní lince pracují lehké roboty nejnovější generace. Na výrobě Fiesty se podílí asi 4000 lidí. S náběhem výroby nového modelu se provoz konečné montáže změnil ze tří- na dvojsměnný. Kvůli výrobě nové Fiesty vznikly i nová pracovní místa. V montážní hale na ploše 8500 m2 300 zaměstnanců firmy Magna International montuje sedadla.
 
Sériová výroba 8. generace Fiesty v Kolíně nad Rýnem začala v květnu a její přijetí zákazníky je velmi dobré. V listopadu byla s 6434 registracemi nejprodávanějším autem ve Velké Británii a jedničkou mezi malými vozy v Německu, kde si připsala 4660 registrací. Velmi dobře se prodává i v České republice, kde Ford v listopadu prodal 361 vozů. V reakci na velký zájem proto byly v listopadu i prosinci prodlouženy směny a přidaly se i pracovní soboty. Denní produkce tak vzrostla na 1500 vozů. 
 
Akční cena a prodloužená záruka
Třídveřovou Fiestu se základním motorem 1,1 Ti-VCT/52 kW (70 k), pětirychlostní převodovkou a pětidveřovou karoserií ve výbavě Trend má akční cenu 299 990 Kč, stejně jako stejná verze ale se třídveřovou karoserií a motorem o výkonu 63 kW (85 k). Součástí zaváděcí nabídky je prodloužená záruka na sedm let.
 
Hlavní prvky standardní výbavy verze Trend jsou asistent pro jízdu v pruzích, rádio s 4,2“ displejem s ovládáním na volantu, Bluetooth handsfree, automatické nouzové volání Emergency Assist, MyFord Dock, palubní počítač s 4,2“ displejem, klimatizace, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a informační systém ECOmode a tlačítko ECO pro úspornější jízdu.