name | autoweek.cz

Zkušenosti Pražanů s taxi službami

Zkušenosti Pražanů s taxi službami

15.04.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Mediálně propírané problémy s taxi v Praze jsou dílem jen malé části taxikářů. O spokojenosti Pražanů s taxi službami rozhoduje hlavně cena, vystupování řidičů a rychlost přistavení vozu. Vyplývá to z průzkumu, který mezi obyvateli hlavního města provedla agentura Datank pro společnost Taxi Praha.
O taxi službě v Praze se většinou mluví velmi negativně. Společnost Taxi Praha s.r.o. usiluje o to, aby tomu bylo jinak. Na trhu působí od roku 1991 a má tisíce spokojených klientů - soukromníků i firem. Zájem o její služby dokazuje, že kvalitní služby mohou být cenově přijatelné a přitom funguje i ekonomika provozu.
 
Proč Pražané používají taxi
Alespoň nějakou zkušenost s taxi službou má 86 % Pražanů, drtivá většina z nich (90 %) využila taxík k osobním účelům, jen 10 % v rámci firmy. Nejčastěji se obyvatelé hlavního města dopravují taxíkem při návštěvě restaurace či baru (občas 48 %, často nebo vždy 17 %), nejrůznějších oslavách (občas 51 %, často nebo vždy 15 %) a kulturních akcích (občas 43 %, často nebo vždy 10 %). Další poměrně významnou událostí je potřeba dopravit se z nebo na letiště. V tomto případě využije taxi službu často nebo vždy 16 % Pražanů a občas 34 %.
 
Vyplývá to z průzkumu mezi obyvateli hlavního města, který provedla agentura Datank metodou CAWI pro největší dispečink v hlavním městě společnost Taxi Praha s.r.o.
 
Mnoho klientů riskuje
Nejčastěji objednávají lidé taxi službu telefonicky. Vždy využije tento způsob více než třetina Pražanů, často pak necelá třetina. Druhým nejčastěji využívaným způsobem je odchycení vozu taxi přímo na ulici. Tuto možnost zvolilo v různé míře zhruba 60 % dotázaných. Přitom jde o nejriskantnější způsob neposkytující klientovi prakticky žádnou zpětnou vazbu s možností reklamace.
 
Objednání přes webové stránky nebo mobilní aplikaci je mezi lidmi rozšířeno nejméně. Často nebo vždy využije tento způsob objednání zhruba 14 % v případě mobilní aplikace resp. 5 % v případě webových stránek.
 
„Alarmující je, že 60 % lidí si stále ještě mávne na taxíka na ulici. To je přitom pro cestující nejnebezpečnější způsob, jak si vůz taxi přivolat. Existuje velké riziko předražení a jen minimální možnost reklamace služeb,“ upozorňuje Patrik Altman, jednatel Taxi Praha s.r.o.
 
Roste využívání aplikací
Praxe společnosti Taxi Praha ukazuje, že objednání přes webové stránky nebo mobilní aplikaci je v praxi u klientů Taxi Praha rozšířenější než ukázal průzkum. „Ve skutečnosti je ale na dispečinku poměr objednávek přes aplikaci v celkovém množství výrazně vyšší. Aplikaci používají hlavně lidé, kteří s námi cestují častěji,“ vysvětlil Altman. 
 
Taxi Praha nabízí svým klientům pro jejich maximální komfort velmi pohodlnou mobilní aplikaci, kterou vyvinula rakouská firma Austrosoft Weiss Datenverarbeitung, pro kterou jsou aplikace taxi jednou z oblastí její specializace. Aplikace nabízí rychlé objednání taxi přímo podle místa, kde se zákazník právě nachází, a v reálném čase mění údaje o dostupnosti vozů v okolí. Analogická verze je dostupná i on-line na adrese http://www.taxi14007.cz/#order.
 
Mobilní aplikace pro držitele platebních karet VISA a MasterCard umožňuje platbu mobilním telefonem přímo ve voze, přičemž možnost platby kartou samozřejmě zůstává také. Pomocí mobilní aplikace je možné na konci jízdy i ohodnotit řidiče.
 
Využití mobilní aplikace umožňuje i zpětnou kontrolu zakázky. Klienti si většinou sami nestěžují, ale v případě problémů přestanou službu využívat. Společnost Taxi Praha proto sama prověřuje zakázky, zda např. řidič skutečně zvolil nejvhodnější trasu, a v případě zjištění nesrovnalostí sama kontaktuje klienty a nabízí jim tři jízdy zdarma.
 
Jak Pražané vybírají taxi službu
Za největší nešvar českých taxi služeb označilo 60 % dotázaných navýšenou a neodpovídající cenu pro cizince (což je ze strany Pražanů docela zajímavá námitka!). Více než polovina oslovených považuje za nešvary taxi služeb také netransparentní proces pronájmu stanovišť, neochotu a malou vstřícnost řidičů a nedodržování pravidel silničního provozu.
 
Hlavními vodítky při výběru taxi služby jsou výhodná cena, příjemné vystupování řidiče, rychlost přistavení vozu a jeho čistota. Za povšimnutí stojí i velký význam kladený klienty na bezpečnou jízdu. „Tomu odpovídá naše firemní strategie. Pro běžnou klientelu máme značku Nejlevnější taxi, na náročnější zákazníky cílí flotila 14007 comfort class. Nejmodernější systém odbavování zakázek umožňuje dispečinku přistavení vozu v nejkratším čase. Řidiče neustále školíme v přístupu k zákazníkům a sepsali jsme pro ně i Desatero profesionálního řidiče,“ uvedl Altman.
 
Prémiová taxi služba
Mezi požadavky na prémiovou taxi službu 90 % dotazovaných uvedlo garantovanou rychlost přistavení vozu. Více než polovina dotázaných označila znovu i maximálně vstřícný přístup řidiče. Naopak luxusní značku vozu, občerstvení nebo nabídku tiskovin si většina lidí se špičkovou taxi službou nespojuje.
 
„Jsem rád, že všechny nejdůležitější nároky na špičkovou taxislužbu naše prémiová značka 14 007 comfort class splňuje. Navíc neustále monitorujeme přání klientů. Ta, která se často opakují, zařazujeme do naší nabídky“, dodal Patrik Altman.
 
Prémiová taxi služba 14 007 comfort class je určena pro firemní i soukromou klientelu. Zákazníkům nabízí moderní vozový park výhradně bílých vozů Škoda Superb. Garantuje nejrychlejší přistavení vozu - v průměru do 5 minut. Ve vozech lze platit kartou nebo přes mobilní aplikaci. Při využití taxi služby 14 007 comfort class se klade důraz na to, aby měl klient neustále pocit bezpečí, že je v rokách profesionálního řidiče.
 
Společnost Taxi Praha své řidiče neustále školí v profesionálním přístupu k zákazníkům. Sepsala pro ně Desatero profesionálního řidiče - zásady, že řidič se chová vždy příjemně, zdvořile a slušně, je oblečen dle firemního dress code a vůz je v maximální možné míře uvnitř i zvenku čistý. Vše, co je v tomto desateru uvedeno, se neustále prověřuje deset kontrolorů formou mystery shoppingu.