name | autoweek.cz

Aures Holdings na vzestupu i díky inovacím

Aures Holdings na vzestupu i díky inovacím

05.02.2020 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Společnost Aures Holdings, která provozuje sítě autocenter AAA Auto a Mototechna, je rovněž zřizovatelem inovační laboratoře AuresLab.
Aures Holdings má 57 poboček ve čtyřech zemích - kromě České republiky i na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Se 3000 zaměstnanci vloni prodala 86 000 aut, což byl nejlepší výsledek v její 28leté (2018: 83 000 aut, 2007: 79 000). Za posledních 10 let se její prodej více než zdvojnásobil (2010: 40 000 aut). Má v nabídce 19 000 vozů, z toho více než 10 000 v ČR. V ČR vloni prodala 47 000 aut, takže je největším domácím prodejcem. Aures Holdings na všechny prodávané vozy poskytuje doživotní záruku na původ vozu a jedno- nebo dvouletou záruku na mechanické díly - podle typu vozu.
 
Letos chce Aures Holdings celkový počet prodaných vozů dále zvýšit zvyšováním objemu nabízených vozů nad úroveň 20 000 aut a posilováním kapacity stávajících poboček. Největší potenciál růstu očekává v Polsku. K vyššímu počtu prodaných aut přispějí i inovace v prodejním i výkupním procesu.
 
Inovace od AuresLab
Produktové a digitální inovace pomáhají prodejcům automobilů zvyšovat tržby. Autobazary mohou na základě analýzy dat přesouvat vozidla mezi pobočkami tak, aby byla k dispozici na místě s nejvyšší poptávkou. Chytré aplikace pomáhají určit nejvýhodnější výkupní cenu ojetin. To jsou některé z inovací, za nimiž stojí inovační laboratoř AuresLab spadající do skupiny Aures Holdings.
 
„V dnešním digitálním světě uspějí pouze firmy, které umějí pracovat s dostupnými daty a pružně reagují na významné tržní signály. Na trendy transformující svět automobilů musejí odpovídat nejen výrobci vozidel, ale také všichni ostatní hráči na trhu od dealerů automobilů přes firmy budující infrastrukturu až po prodejce ojetin,“ uvádí ředitel inovační laboratoře AuresLab Stanislav Gálik.
 
Na trhu ojetých vozů byl Aures Holdings v tuzemsku první, kdo začal používat počítačové řízení vztahů se zákazníky CRM. Nyní chce jej povýšit na novou úroveň a umožnit zákazníkům on-line interakci až do okamžiku obchodu. Cílem je ztransparentnění procesu, jeho zrychlení a zefektivnění naceňování. Aures Holdings usiluje o maximální omezení použití papíru. Dnes už 83 % transakcí probíhá zcela bez papíru, nicméně asi 17 % klientů stále vyžaduje tištěné dokumenty.
 
Aplikace jdou do světa
AuresLab se v posledních letech významnou měrou zasadil o inovace v oblasti výkupu a prodeje ojetých vozidel. České datové aplikace se dnes využívají nejen v rámci skupiny Aures Holdings, ale také u autodealerů a sítí autobazarů v zahraničí. Stanislav Gálik k tomu dodává: „Od loňského října využívají naše technologie oficiální dealeři značek Lexus a Toyota ve Velké Británii. Mohou například dynamicky naceňovat své vozy nebo řídit skladové zásoby s využitím umělé inteligence. Naše datové aplikace využívají rovněž v Kazachstánu a Jihoafrické republice.“
 
Produktové inovace
Mezi nejvýznamnější produktové inovace uplynulých dvou let z dílny AuresLabu patří spuštění prodeje klasických automobilů s investičním potenciálem pod značkou Mototechna Classic, střednědobého pronájmu vozů Mototechna Drive, prodeje vozů s alternativním pohonem Mototechna Eco Drive a služeb Try & Buy a Fleet Hero. „Nové značky se na trhu velmi rychle etablovaly. Například v Mototechně Drive máme na silnicích 470 aut. Jako první v České republice jsme také zákazníkům umožnili nezávazně vyzkoušet vybraný zánovní vůz po dobu 30 dnů a až poté zaplatit jeho kupní cenu. Od založení Mototechny Classic si našlo nové majitele již 62 youngtimerů a veteránů,“ vyjmenovává dílčí výsledky produktových inovací Stanislav Gálik.
 
Plány pro rok 2020
V letošním roce se AuresLab zaměří na vývoj digitálních nástrojů, které zrychlí prodejní i výkupní proces a povedou k ještě větší transparentnosti a individualizaci. „Chceme, aby zákazníci měli detailní přehled o tom, co se v rámci prodejního či výkupního procesu děje. Naším cílem je bezpapírová administrativa v 90 % procesů,“ doplňuje Stanislav Gálik.
 
Významnou novinkou letošního roku bude aplikace, která v reálném čase porovná ceny vozidel ve čtyřech zemích, kde má Aures Holding zastoupení. Díky srovnání prodejních cen v jednotlivých evropských zemích získají zákazníci autocenter AAA Auto nejlepší výkupní cenu na trhu. I nadále ale bude rozhodujícím kritériem rychlost prodeje - v současné době je to v průměru 39 dní.