name | autoweek.cz

Goodyear představil pneumatiky pro elektromobily

Goodyear představil pneumatiky pro elektromobily

15.03.2018 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Prototyp pneumatik EfficientGrip Performance s technologií Electric Drive je nenjnovějším krokem společnosti Goodyear při vývoji pneumatik, které vyhoví specifickým požadavkům na provoz vozidel s elektrickým pohonem.
Společnost předvedl prototyp pneumatiky EfficientGrip Performance s technologií Electric Drive. Nová pneumatika pro elektromobily by měla být na evropském trhu k dispozici od roku 2019.
 
Testy společnosti Goodyear prokázaly, že tradiční pneumatiky se na elektromobilech opotřebovávají až o 30 % rychleji jak vinou velkého okamžitého točivého momentu elektromotorů, tak kvůli vyšší hmotnosti vozidel se soustavou těžkých akumulátorů.
 
Vedle požadavků na vyšší životnost výrobci elektromobilů u pneumatik pro elektrická vozidla požadují také menší valivý odpor kvůli prodloužení dojezdu a nedostatečné infastruktuře dobíjecích stanic. Mezi další zadání pro výrobce pneumatik patří tichý provoz a pohodlná jízda, protože elektrická vozidla mají oproti tradičním vozům jen zhruba poloviční hlučnost.
 
Na tyto požadavky má být odpovědí prototyp pneumatik EfficientGrip Performance s technologií Electric Drive:
 
Delší kilometrový proběh dosahuje díky inovativnímu dezénu běhounu. Užší příčné drážky (malé kanálky) dovolují styk pryže s vozovkou na větší ploše než tradiční radiální dezénové drážky. Díky širší kontaktní ploše pryže s vozovkou pneumatika lépe zvládá vysoké hodnoty točivého momentu a přitom si udržuje vysokou výkonnost i na mokru. Navržený dezén běhounu dále zabraňuje, aby se zvukové vlny šířily do dezénových drážek, a snižuje tak vnitřní i vnější hluk vozidla.
 
Nosná konstrukce: Vnitřní tvar pneumatiky byl vylepšen tak, aby poskytl dostatečnou nosnost pro vyšší hmotnost vozidla, ale současně také udržel optimální stopu běhounu, která je předpokladem pro vysokou výkonnost pneumatik.
 
Delší dojezd: Materiálové vlastnosti běhounové směsi byly vyladěny pro dosažení mimořádně nízkého valivého odporu s cílem zvýšit dojezd vozidla při zvládání vysokých hodnot točivého momentu. Bočnice pneumatik byly zkonstruovány tak, aby se snížil aerodynamický odpor a zmenšila rotující hmota, což zase přispívá k nižší spotřebě energie.
 
„Spolupracujeme s výrobci auýtomobilů, abychom již v příštím roce mohli představit naši technologii Electric Drive, navrženou jako odpověď na specifické požadavky tohoto rostoucího segmentu vozidel,” řekl Chris Delaney, prezident společnosti Goodyear v Evropě, na Blízkém východě a v Africe.