name | autoweek.cz

Škoda E-shop slaví rekordní rok 2016

Škoda E-shop slaví rekordní rok 2016

19.01.2017 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Škoda E-shop vykázal v pátém roce existence meziroční nárůst obratu o více než 43 %. V roce 2016 zavítalo na stránky Škoda E-shopu bezmála 1,4 milionu návštěvníků. Dvě třetiny zákazníků využívají zaslání zboží zdarma k nejbližšímu dealerovi Škoda
Internetový prodej značkového zboží i Škoda Originálního příslušenství je u zákazníků stále oblíbenější. V uplynulém roce se tak automobilce Škoda Auto dařilo nejen v prodejích automobilů, ale rovněž v segmentu e-commerce. Oficiální Škoda E-shop zaznamenal meziroční nárůst obratu přes 43 % a současně s tím se zvýšil i počet návštěvníků stránek Škoda E-shopu na téměř 1,4 milionu.
 
​Prodej zboží přes internet nabírá v Česku na dynamice. Od roku 2012 se téměř zdvojnásobila částka, kterou zákazníci utratí v tuzemských e-shopech a za rok 2016 vykázal český segment e-commerce tržby 98 miliard Kč, což představuje meziroční nárůst o téměř 21 %. Tento pozitivní spotřebitelský trend následoval také oficiální Škoda E-shop, avšak s více než dvojnásobnou dynamikou - s nárůstem obratu o více než 43 % byl pro Škoda E-shop loňský rok s přehledem rekordní.
 
Stránky Škoda E-shopu vloni navštívilo téměř 1,4 milionu návštěvníků a obrat e-shopu se meziročně zvýšil o více než 43 %. Oblast merchandise (dárkové předměty Škoda) zaznamenala růst o téměř 54 %. Prodej Škoda Originálního příslušenství, které prochází náročnými testy a samozřejmě má i potřebné homologace, vzrostl o 40 %.
 
Podle měsíčních statistik byl nejúspěšnějším měsícem říjen, v němž se tržby e-shopu oproti říjnu 2015 zvýšily o téměř 90 %. Za tímto úspěchem stojí rostoucí obliba internetového prodejního kanálu při pořizování výhodných kompletních sad zimních pneumatik a kol, které jsou u valné většiny objednávek zaslány přímo k nejbližšímu prodejci Škoda, který se postará o jejich odbornou montáž.
 
Doprava objednávky k autorizovanému partnerovi Škoda je vždy zdarma. Tuto možnost využívají dvě třetiny zákazníků e-shopu, kteří rovněž benefitují z faktu, že Škoda Auto má v České republice přes 200 autorizovaných partnerů a tedy zároveň i velmi hustou síť výdejních míst e-shopu. Pro objednávky nad 700 Kč (vč. DPH) je v současné době doprava zdarma i při zasílání na libovolnou adresu v ČR.
 
V roce 2016 patřily mezi nejprodávanější položky již zmíněné sady zimních pneumatik s originálními disky kol pro modely Fabia a Rapid. Zájem byl rovněž o praktické gumové koberce pro model Octavia a mezi nejprodávanějšími produkty nechybí ani atestovaná autolékárnička Škoda či sluneční brýle z kolekce Monte Carlo. Velmi se dařilo také segmentu jízdních kol Škoda, který zaznamenal meziroční nárůst obratu o více než 300 %, což představuje takřka 450 prodaných jízdních kol.
 
Rostoucí potenciál internetového prodeje přes Škoda E-shop mladoboleslavská automobilka dále podporuje pravidelným rozšiřováním nabídky atraktivních produktů a praktických doplňků. Posledními přírůstky, které se rovněž setkaly s bezprostřední příznivou odezvou, jsou kolekce Kodiaq a Monte Carlo. V tomto roce bude navíc sortiment rozšířen o novou kolekci městských jízdních kol.