ford sází na elektromobilitu, ale ne na mondeo | Aktuality | autoweek.cz

Ford sází na elektromobilitu, ale ne na Mondeo

Ford sází na elektromobilitu, ale ne na Mondeo

27.03.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Ford Motor na počátku roku 2022 postupně ukončí výrobu modelu Mondeo v Evropě, jelikož se zaměří na elektrifikovaná vozidla a SUV.
Ford na začátku roku oznámil, že investuje do elektrifikace do roku 2025 po celém světě nejméně 22 miliard amerických dolarů. Jedním z příjemců bude závod ve Valencii. Americká společnost také znovu potvrdila, že všechna její osobní vozidla v Evropě budou do poloviny roku 2026 plně elektricky poháněná nebo plug-in hybridy a plně elektrická do roku 2030.
 
Proto se od roku 2022 bude v továrně na motory ve Valencii vyrábět hybridní pohonná jednotka se čtyřválcem Duratec 2,5 l, který pracuje podle Atkinsonova cyklu, pro plug-in hybrid (PHEV) Kuga a plně hybridní (FHEV) verze modelů Kuga, S-Max a Galaxy. Motor, který se v současné době stále vyrábí v továrně na motory v závodě Chihuahua v Mexiku, se bude ve Valencii vyrábět souběžně se zážehovými motory 2,0 l a 2,3 l EcoBoost, které jsou také velmi žádané. Ford také oznámil, že investuje dalších 5,2 milionu eur do rozšíření kapacity montáže akumulátorů ve Valencii.
 
V důsledku toho bude Ford do 31. března 2022 postupně vyřazovat z produkce model Mondeo vyráběný ve Valencii. Další dva modely, vyráběné také ve Valencii, S-Max a sedmimístný Galaxy se budou vyrábět dál. Nedávno pro ně byly uvedeny také verze s plně hybridním pohonem. Ford Mondeo nedostane pro evropské trhy nástupce. Ford má dlouhodobě v Evropě obrovské problémy. Proto se chce zaměřit jen na nejziskovější segmenty, tedy především SUV a velké vany.
 
Ford představil Mondeo v roce 1993 jako nástupce modelu Sierra. Jeho jméno mělo signalizovat určení pro celý svět, což se ale nikdy nepodařilo realizovat. V Evropě jako model střední třídy Mondeo dlouho úspěšně soupeřilo o přízeň kupujících s konkurenty jako Volkswagen Passat a Opel Vectra později Insignia. Bylo k dispozici ve třech verzích karoserie - sedan, liftback a kombi. Čtvrtá generace je na evropském trhu od roku 2014. Je do značné míry totožná s modelem Fusion, který se v USA nabízí už od roku 2012.