name | autoweek.cz

Audi A5 Sportback nabízí tři v jednom

Audi A5 Sportback nabízí tři v jednom

09.09.2009 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Audi na český trh uvádí pětidveřový model A5 Sportback, kterým se hlásí k tradici vozů Grand Turismo. Sportback doplňuje Coupé a Cabriolet jako třetí variantu karoserie modelů A5.

Audi A5 Sportback je dlouhý 4711 mm při rozvoru 2810 mm. Audi A5 Sportback má proti Coupé a Cabrioletu o pár milimetrů delší rozvor. K tomu přidává zavazadlový prostor o objemu 480 l, jenž lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 980 l. Model Audi A5 Sportback je koncipován jako čtyřmístný vůz. V porovnání s A4 jsou zadní sedadla umístěna nepatrně níž a posunuta o trochu více dopředu.
Modely s motory 2,0 TFSI (132 kW/180 k a 155 kW/211 k), 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k) a 2,7 V6 TDI (140 kW/190 k) jsou kombinovány se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Ty později ještě doplní varianty 1,8 TFSI (118 kW/160 k) a 3,0 V6 TDI (176 kW/240 k). Bezestupňová samočinná převodovka multitronic bude krátce po zahájení prodeje nabízena pro motory 2,0 TDI o výkonu 105 kW/143 k, 2,7 V6 TDI (140 kW/190 k) a 2,0 TFSI v obou výkonových verzích (132 kW/180 k a 155 kW/211 k). Verze 2,0 TFSI quattro (155 kW/211 k), 3,2 V6 FSI quattro (195 kW/265 k) a 3,0 V6 TDI quattro (176 kW/240 k) jsou k dispozici v kombinaci se sedmirychlostní převodovkou S tronic.
Krátce po zahájení prodeje nabídku verzí quattro rozšíří modely s přímo řazenou převodovkou a motory 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k) a 2,0 TFSI o výkonu 155 kW (211 k). Rovněž s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou se bude dodávat také verze 3,0 V6 TDI quattro (176 kW/240 k).
Vozy Sportback s předním pohonem jsou sériově vybaveny stabilizačním systémem ESP v kombinaci s funkcí elektronické uzávěrky předního diferenciálu. Pro verze 3.0 TDI quattro a 3.2 FSI quattro je na přání připraven sportovní diferenciál integrovaný do systému jízdní dynamiky Audi drive select, takže jeho činnost si může řidič přizpůsobit podle vlastních preferencí.
Na přání je v nabídce systém jízdní dynamiky Audi drive select, který řidiči umožňuje individuální nastavení systémů ovlivňujících jízdní dynamiku ve třech režimech - comfort, auto a dynamic. Pokud je vůz vybaven navigačním systémem MMI, je k dispozici ještě čtvrtý režim Individual.
Dvoulitrové motory s přímo řazenou převodovkou se sériově dodávají se systémem start-stop vybaveným výkonnějším akumulátorem. V normovaném kombinovaném cyklu tento systém snižuje spotřebu přibližně o 0,2 l/100 km. Všechny verze vozu jsou vybaveny systémem rekuperace kinetické energie při brzdění, ukládajícím zpětně získanou energii do akumulátoru pro pozdější využití. Zajímavostí výbavy je tzv. trenér efektivity, poskytující řidiči nové informace o stylu jeho jízdy z hlediska hospodárnosti. Kromě ukazatele vhodného řazení trvale analyzuje spotřebu energie ve voze a dávající řidiči tipy jak šetřit.
Standardně se dodává uznávaný logický systém ovládání MMI na středovém panelu. Součástí standardní výbavy jsou denní a mlhové světlomety, u xenonových světlometů se pro denní svícení využívá pás svíticích diod LED.
Zajímavé na cenové politice Audi je, že ač největší, A5 Sportback je cenově nejdostupnější verzí celé modelové řady A5 a jeho ceny se pohybují na úrovni modelu A4 Avant.


Audi A4 TDIe
Audi na český trh už uvedlo i hospodárnou verzi A4 TDIe s motorem o výkonu 98 kW, šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a systémem Start-Stop. U tohoto vozu je zajímavé především to, že na rozdíl od konkurence, je tato speciální verze se spotřebou sníženou na 4,6 l/100 km levnější než normální varianta se stejným typem motoru.


Novinky Audi připravované pro rok 2010:
R8 Spyder
S5
A8 (nová generace - D4)
RS5
TT - modernizace
A1
A7 Sportback