name | autoweek.cz

Citroën představil levnou verzi C3

Citroën představil levnou verzi C3

17.09.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

S C3 speciálně vyvinutou pro potřeby nových trhů se Citroën vydává do Indie a zároveň chce posílit svou přítomnost v Jižní Americe.
Dlouhodobým problémem značky Citroën je její jednoznačná orientace na evropské trhy. To by se mělo změnit. „K posílení naší budoucí pozice je zapotřebí větší mezinárodní přítomnost. Naším cílem je podíl mimoevropského prodeje přes 30 %. Proto získáváme sílu na trzích, na nichž již působíme, jako jsou Jižní Amerika, Střední východ, Afrika a Čína, a vstupujeme na nové trhy, jako je Indie, která bude brzy bude třetím největším trhem na světě. V příštích třech letech Citroën představí tři mezinárodně orientované modely, které jsou navrhovány, vyvíjeny a vyráběny v příslušných strategických regionech,“ vysvětlil generální ředitel Vincent Cobée plán expanze značky.
 
 Jako první uvedl novou C3, kterou navrhly týmy v obou regionech jako prvního zástupce takzvaného „programu C-Cubed“. „Nová C3 se liší od evropské verze, protože její design byl inspirován příslušnými zeměmi,“ popisuje Cobée rozdíl oproti verzi nabízené v Evropě.
 
Citroën nešel do oblasti super levných aut, jako je Renault Kwid. Nová C3 byla koncipována tak, aby nabízel dobrý poměr ceny a výkonu. Citroën navrhl zcela nový model, přičemž jedním z klíčů ke snižování ceny je vysoká míra místní integrace, počínaje návrhem a konče výrobou. Vůz vychází ze zjednodušené verze platformy CMP, která se zde používá pro Peugeot 208 a Opel Corsa. Citroën se tedy vydává podobnou cestou jako Škoda s SUV Kushaq.
 
Nejprve bude C3 uvedena na trh v Indii, kde byl právě představen, poté bude nabízen v Latinské Americe. S délkou 398 cm C3 v Indii spadá do atraktivní daňové třídy, protože v této zemi závisí klasifikace na vnější délce. Vyrábět se tam bude v Chennai v závodě s roční kapacitou 100 000 vozidel. Citroën dosud do Indie dovážel jen C5 Aircross. S menším C3 nyní od začátku příštího roku vstoupí do segmentu, který dosahuje tržní podíl kolem 25 %.
 
Model C3 pro indický subkontinent byla vyvinuta jako obzvláště robustní vozidlo. Přestože má Indie druhou největší silniční síť na světě s délkou 5,5 milionu km, 40 % z ní má nezpevněný povrch. Proto tam přichází se světlou výškou 18 cm, ochranou spodku a speciálními ochrannými panely vpředu i vzadu. V interiéru připomíná evropskou produkci i když s levnými tvrdými plasty. Překvapením ale je velký 10“ dotykový displej, což je důkaz, že to není extrémně levné auto a chce oslovit hlavně mladší zákazníky.
 
V Jižní Americe jsou boční prahy a příď vozu přizpůsobeny obzvláště vysokým obrubníkům. Pro jihoamerický trh, na němž je Citroën přítomen od 60. let, se C3 bude vyrábět v brazilském Porto Realu.
 
Tato nová C3, navržená pro Indii a Jižní Ameriku, není určena pro evropské trhy, ale má sloužit jako základ pro další evropský model, který bude mít ve výhledu konkurovat Dacii Sandero. Musí ovšem splňovat přísnější normy bezpečnosti, emisní limity a nabídnout více vybavení, aby vyhověla vkusu evropských zákazníků. Na trh má být uvedena v roce 2023.