name | autoweek.cz

Ford C-MAX 1,6 EcoBoost Titanium - nový horizont

Ford C-MAX 1,6 EcoBoost Titanium - nový horizont

07.04.2011 | Antonín Matějka | Nové modely

Přiznám se, že takhle jsem si na začátku nového tisíciletí představoval ideální rodinný automobil. Kompaktní futuristický design, výkonný motor a příjemný, prostorně řešený interiér.  

Nový Ford C-MAX postavený na nové globální platformě pro vozy kategorie C na vás již od prvního okamžiku útočí svým jasně identifikovatelným kinetickým designem, který v sobě snoubí moderní linie a sportovního ducha. Pětimístná karoserie vozu působí velmi elegantně a aerodynamicky propracovaně (součinitel čelního odporu vzduchu cx=0,30), k čemuž do značné míry přispívají stoupající boční linie a detailně propracovaná příď s lichoběžníkovou maskou chladiče a opticky protaženými světlomety. Výrazným rysem 4,4 metru dlouhého automobilu jsou rovněž mohutné lemy blatníků. Interiér nového C-MAXu se rovněž nese ve stylu firemní filozofie Ford kinetic Design. Decentní tmavé ladění špičkové výbavy Titanium a zajímavě tvarovaná přístrojová deska s chromovanými dekoračními prvky navozují uvnitř vozu příjemnou prémiovou atmosféru, k níž přispívá i barevné provedení zřetelně čitelných kruhových přístrojů a přehledně uspořádaný středový panel. V jeho horní části je umístěn 3,5“ multiinformační displej, dole je ovládání automatické dvouzónové klimatizace a řadicí páka šestistupňové převodovky. Námi testovaný model byl vybaven několika speciálními příplatkovými sadami v hodnotě bezmála 130 000 korun, které zahrnovaly mimo jiné naprosto skvělý aktivní parkovací asistent (sám vybere vhodné místo k podélnému parkování a automaticky otáčením volantu vůz na toto místo navede-řidič jen brzdou koriguje okamžik zastavení v závislosti na optické a zvukové signalizaci parkovacích senzorů), osvědčený systém BLIS pro hlídání mrtvého úhlu ve vnějších zpětných zrcátkách, navigaci a elektricky ovládanou zadní výklopnou stěnu. Za ní se ukrývá více než metr široký zavazadlový prostor o objemu 462 litrů, který lze zvětšovat postupnou úpravou či vyjmutím zadních samostatně posuvných a sklopných sedadel až na úctyhodných 1684 litrů. Obě krajní sedadla lze navíc diagonálně posouvat směrem dozadu, blíž podélné ose, a vytvořit tak větší prostor pro čtyřčlennou posádku vozu (prostřední úzké sedadlo není nutné vyjímat, pouze se částečně sklopí do zavazadlového prostoru). Celohliníkový přeplňovaný motor Ford EcoBoost  SCTi 1,6 l vybavený přímým vysokotlakým vstřikováním benzinu a variabilním časováním sacích a výfukových ventilů disponuje na svůj zdvihový objem vynikajícími výkonovými charakteristikami, které se patřičně odrážejí v dynamice vozu a jeho hospodárnosti, i když nutno dodat, že firemní údaje o spotřebě jsou mnohem lepší, než je realita. V kombinovaném provozu jsme naměřili průměrnou spotřebu paliva 8,2 l/100 km a v městském provozu jsme se přiblížili hodnotě 10 l/100 km. Motor má ovšem vynikající odezvu již od nízkých otáček, která potěší i sportovněji založeného řidiče. Maximum točivého momentu je k dispozici v širokém rozmezí otáček (od 1600 do 5000) a krátkodobě lze využít i funkce overboost, kdy zvýšením otáček turbodmychadla vzroste točivý moment z 240 na 270 N.m. Z 0 na 100 km/h zrychluje automobil za 8,5 s, což je téměř o 1,5 sekundy lepší čas než u předchozího modelu s dvoulitrovým motorem Duratec. Modernizovaná konstrukce podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením Control Blade vzadu přináší novému C-MAXu ještě lepší směrovou stabilitu a jistější vedení stopy v zatáčkách. Optimální ovladatelnost vozu při zatáčení zajišťuje standardně dodávaný systém TVC, který přerozděluje hnací sílu mezi přední kola v zájmu potlačení neotáčivosti a dosažení lepší trakce. Na vynikajících jízdních parametrech se výraznou měrou podílí i nový elektrický posilovač řízení s technologií Pull-Drift Compensation, která automaticky kompenzuje boční síly působící na řízení. Nový Ford C-MAX s motorem 1,6 EcoBooost o výkonu 134 kW rozhodně patří mezi nejatraktivnější vozy v segmentu kompaktních víceúčelových automobilů. V jeho prospěch hovoří nadprůměrná dynamika, variabilní, bohatě vybavený interiér a poměrně přijatelná pořizovací cena. Akční cena vozu ve výbavě Titanium činí 549 900 korun.

 

Technické údaje

 

Motor

Zážehový přeplňovaný čtyřválec s přímým vysokotlakým vstřikováním a rozvodem 2xOHC.  Zdvihový objem 1998 cm3. Největší výkon 134 kW (182 k) při 5700 1/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1600 až 5000 1/min (overboost 270 N.m při 1900 až 4000 1/min – maximálně 15 sekund). Šestistupňová manuální převodovka.  Pohon předních kol.

 

Karoserie


Pětidveřové kombi MAV.

 

Rozměry a hmotnosti


Délka 4380 mm, šířka 1828 mm (bez vnějších zpětných zrcátek), výška 1626 mm. Rozvor 2648 mm. Pohotovostní hmotnost 1385 kg, užitečná hmotnost 515 kg. Objem palivové nádrže 55 l. Objem zavazadlového prostoru 0,432 až 1,684 m3.

 

Jízdní výkony


Největší rychlost 217 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 8,8/5,3/6,6 l/100 km.

 

Základní pořizovací cena


625 900 Kč vč. DPH

 

Akční cena

 

549 900 Kč vč. DPH

 

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné