name | autoweek.cz

Honda modernizuje HR-V

Honda modernizuje HR-V

14.08.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Druhá generace malého crossoveru Honda HR-V se představila v roce 2014 a stala se finalistou ankety AutoBest 2016. Nyní tento vůz dostal vylepšení vzhledu, tvarově přepracovaná sedadla a mnoho moderních technologií.
Druhá generace Hondy HR-V překvapila zcela novým konceptem reagujícím na úspěch vozů jako Nissan Juke nebo Opel Mokka, značně odlišným od tradičního SUV, kterým byla první generace. Díky použití platformy použité už u modelu Jazz, tedy s nádrží pod předními sedadly, jde o mimořádně prostorný automobil navzdory kompaktním rozměrům (délka 4295 mm, rozvor náprav 2610 mm). Univerzálnost vozu navíc umocnilo použití systému sedadel Honda Magic Seat.
 
Nyní Honda připravila oživení designu karoserie. Světlomety a zadní světla jsou vylepšeny na plně LED. Sedadla řidiče a spolujezdce vpředu byla přepracována, aby poskytovala lepší celkovou podporu zejména v oblasti ramen.
 
Při uvedení na trh bude vůz Honda HR-V 2019 vybaven nepřeplňovaným zážehovým motorem 1,5 l i-VTEC o výkonu 96 kW (130 k) s maximálním točivým momentem 155 N.m při 4600/min. Převodovka je šestirychlostní přímo řazená nebo CVT. U motoru i-VTEC byla použita metoda pokročilého tzv. plochého honování, která vytváří velmi hladký povrch a tím snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců. Vedení rozvodového řetězu je opatřeno novou vrstvou pro snížení tření, což dále napomáhá snižovat dlouhodobé opotřebení a snižuje třecí ztráty motoru.
 
Honda ve voze HR-V přidala další protihlukovou izolaci, mimo jiné kolem přední oddělovací přepážky a podběhů kol, zavazadlového prostoru a panelů předních i zadních dveří, čímž došlo ke snížení hluku v interiéru. Vyšší verze budou poprvé vybaveny technologií aktivního odhlučnění ANC (Active Noise Cancellation). Technologie ANC sleduje pomocí dvou kabinových mikrofonů nízkofrekvenční hluk a poté ho pomocí reproduktorů eliminuje signály v opačné fázi.
 
Honda HR-V 2019 1,5 l i-VTEC se již vyrábí a dodávky budou zahájeny od října. Od jara 2019 bude k dostání také sportovněji laděný motor 1,5 l VTEC Turbo a turbodiesel 1,6 l i-DTEC.