name | autoweek.cz

Hyundai s lehkým oživením modelu i30

Hyundai s lehkým oživením modelu i30

06.09.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nejvýznamnější inovací klíčového modelu značky Hyundai, který se vyrábí v Nošovicích, je zcela nový turbodiesel. K tomu se přidává oživení přídě hatchbacku a kombi ve stylu fastbacku.
Třetí generace kompaktního modelu z produkce HMMC v Nošovicích se představila před necelými dvěma roky. Nyní ji Hyundai překvapivě podrobil omlazovací kůře, která doprovází použití motorů Euro 6d Temp a uvedení zcela nového turbodieselu.
 
Navenek je u hatchbacku a kombi patrný nový přední nárazník, který dosud využívala pouze verze Fastback. Vyznačuje se mírně zaobleným pásem diod pro denní svícení. V nárazníku jsou i vzduchové clony, kde vzduch proudí kanálem, který začíná u denního osvětlení a ústí ve vnitřní prostoru blatníku. Snižují se tak nežádoucí turbulence vzduchu v oblasti předních kol.
 
Vyšší stupně výbavy dostaly modernizovaný multimediální systém s 8“ dotykovým displejem a platformami Android Auto či Apple Car Play pro dokonalé propojení chytrého telefonu s vozidlem. Ve vrcholné verzi nabízí i navigační systém TomTom, doplněný o služby Live.
 
Změnu pod kapotou si vynutil nástup nových emisních limitů Euro6d Temp a přísnější metodika měření spotřeby a emisí. Pětidveřový Hyundai i30, i30 kombi, i30 Fastback a i30 N dostaly motory splňujících emisní normu Euro 6d Temp. Dosavadní vznětový motor 1,6 l nahrazuje zcela nový s označením 1,6 CRDi SmartStream. Kromě filtru pevných částic DPF je vybaven systémem selektivní katalytické redukce SCR, kde se s využitím roztoku močoviny AdBlue odbourávají z výfukových plynů oxidy dusíku.
 
Nabízí tři výkonové verze: 70 kW (96 k) se spotřebou 3,8 - 3,9 l/100 km, 85 kW (116 k) s 3,8 - 4,3 l/100 km a 100 kW (136 k) se 4,1 - 4,4 l/100 km. Kombinují se se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT (vyjma verze 70 kW).