land rover uvádí modelový rok 2010 | Nové modely | autoweek.cz

Land Rover uvádí modelový rok 2010

Land Rover uvádí modelový rok 2010

31.01.2010 | Rybecký Vladimír | Nové modely

Land Rover představil novou generaci modelu Discovery 4 a výrazné modernizace Range Roveru a Range Roveru Sport. Nyní tyto novinky uvádí nový dovozce značky, společnost Jaguar Land Rover Austria, také na český trh.

Současně s modernizací tří vrcholových modelových řad přicházejí dva nové motory.

Namísto zážehového motoru 4,2 l je to zcela nový vylehčený pětilitrový LR-V8 Supercharged s přímým vstřikováním, proměnlivým časováním rozvodu VCT a přeplňováním mechanickým dmychadlem Twin Vortex od firmy Eaton. Osmiválec přináší výkon zvětšený o 29 %, točivý moment větší o 12 % a současně nižší spotřebu a emise o 7 %. Z hlediska řidiče je nejdůležitější posun použitelného točivého momentu směrem k nižším otáčkám a mnohem rychlejší odezva na pohyb pedálu plynu. Na základě připomínek zákazníků byla eliminována hlučnost dmychadla. Nový motor, vyvinutý vlastními silami společnosti Jaguar Land Rover, se objevuje v Range Roveru i Range Roveru Sport. Ač v obou má stejné parametry, finiš je v každém z nich trochu odlišný.

Turbodiesel 2,7 l byl u Discovery 4 a Range Roveru Sport nahrazen novým třílitrovým LR-TDV6 biturbo s vysokotlakým vstřikováním nafty systémem Common Rail 3. generace. U toho se podařilo snížit spotřebu o 9 %.

 

Land Rover Discovery 4

Za 20 let se této modelové řady už vyrobilo přes 900 000 kusů. Vloni představená už čtvrtá generace se proti předchůdci výrazně proměnila. Kromě detailních úprav vnějšího vzhledu došlo doslova k revoluci v interiéru. V nové podobě se posouvá ještě více směrem k exkluzivním automobilům. Vyniká také zlepšenou funkčností. K tomu všemu se přidává celá řada logicky ovládaných pomocných zařízení. Nezměnil se ale základní princip tohoto vozu - stále se jedná o typický Land Rover.

Úpravami podvozku a použitím nové šestirychlostní samočinné převodovky ZF se zlepšilo chování vozu při jízdě na silnici. Chování v terénu zase vylepšily úpravy vysoce ceněného systému Terrain Response.

 

Range Rover

U vrcholného modelu, jehož design nestárne a nepotřebuje žádné výraznější proměny, přišlo jen oživení v detailech, především použitím osvětlení se svítícími diodami (LED).

Činnost elektronických systémů byla dále optimalizována, aby si tento vůz nejen udržel své postavení nejlepšího off-roadu světa, ale aby svůj náskok před konkurencí ještě dále zvětšil. Systém Adaptive Dynamics umožňuje plynulou regulaci charakteristiky tlumičů. Chování v terénu se dále zlepšilo modernizací systémů Terrain Response a Stability Control. Pro tahání přívěsů se vylepšila činnost systému jeho stabilizace Trailer Stability Assist.

Skutečně převratné novinky se objevují v interiéru. Nejde zdaleka jen o další zlepšení komfortu, ale především o nabídkou nových revolučních technologií. Přehledně uspořádané informace pro řidiče se zobrazují na 12“ displeji TFT (Thin Film Transistor) v podobě klasických kruhových ukazatelů. Nový dotykový displej Dual View umožňuje řidiči sledovat navigaci nebo nastavení a činnost jednotlivých systémů při jízdě v terénu, zatímco spolujezdec se může současně dívat na film z DVD.

 

Range Rover Sport

Tohoto exkluzivního modelu se už prodalo více než 250 000 kusů. Nyní doznal detailních úprav pro zatraktivnění vnějšího vzhledu, například použitím osvětlení pomocí svítících diod (LED) či sníženou maskou chladiče. K zásadní proměně opět došlo v interiéru. Používají se zde ještě kvalitnější materiály s vylepšeným zpracováním. Range Rover Sport poskytuje i možnost řazení páčkami pod volantem. Nový je informační displej 5“ TFT. Také se nabízejí nové funkce, jako například možnost napojení vnějších přehrávačů MP3 a iPodu, stejně jako USB.

Zjednodušilo se ovládání elektronických systémů včetně pomocných systémů pro jízdu v terénu. Součástí aktivních elektronických systémů Terrain Response a Hill Descent Control se stal nový systém Adaptive Dynamics, doplňující stávající Dynamic Response (označuje se také jako ARC - Active Ride Control) a nabízející šest dynamických programů pro jízdu v terénu.

 

 

 

  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010
  • Land Rover uvádí modelový rok 2010