name | autoweek.cz

Malý, cenově zajímavý Seat Mii electric

Malý, cenově zajímavý Seat Mii electric

05.06.2019 | | Nové modely

Nový Seat Mii electric má vše, co je potřeba pro elektrickou mobilitu v městských aglomeracích: úsporný pohon, dynamické jízdní výkony a moderní konektivitu. Přitom tento praktický miniautomobil by neměl být dražší než verze se spalovacím motorem.
Seat konkrétní cenu pro elektrickou verzi ještě neoznámil - stejně jako Škoda pro jeho sourozence Citigoe iV. Již brzy ale bude tento elektromobil uveden na nejdůležitější evropské trhy - má se jednat o Německo, Nizozemsko, Norsko, Francii, Španělsko, Rakousko, Velkou Británii, Švýcarsko, Itálii, Belgii, Dánsko, Finsko a Švédsko. Jde tedy vesměs o země nabízející státní dotace pro koupi elektromobilu.
 
Mii electric přijde jako předzvěst dalších členů elektrifikované rodiny modelů. Mezi ně budou patřit plně elektricky poháněná auta, jako je Seat el-Born, a plug-in hybridní verze modelů Tarraco a Leon, stejně jako Cupra Formentor a nová Cupra Leon.
 
Navenek je nový Mii elektric jen mírně upravený ve srovnání ve verzi se spalovacím modelem: plně elektricky poháněný model je charakterizován nápisem electric na zádi a na bocích a 16“ litými koly v matném odstínu Cosmo.
 
Dokonce i v interiéru byly záměrně uskutečněny pouze drobné změny. Patří mezi ně přepracovaná přístrojová deska, stylové osvětlení, vyhřívaná sportovní sedadla a sportovní volant, řadicí páka a černý kožený kryt ruční brzdy. Mii electric je navíc standardně vybaven systémem výstrahy při vybočení z jízdního pruhu.
 
Pod kapotou jsou ovšem změny podstatně zásadnější. Mii electric  přichází - jak je typické pro elektrická vozidla - bez potřeby řazení. Jízdní výkony odpovídají modernímu výkonnému elektrickému pohonu s trakčním elektromotorem o výkonu 61 kW (83 k) a s točivým momentem 212 N.m.
 
Lithio-ionový akumulátor s kapacitou 36,8 kWh by měl podle zkušebního cyklu WLTP zaručit dojezd až 260 km. Ti, kteří denně ujedou za prací vzdálenost jen 25 km, by měli vůz zapojit do elektrické zásuvky jen jednou týdně. Při stejnosměrném nabíjení se akumulátor nabije na 80 % své kapacity za hodinu.