name | autoweek.cz

Mercedes-Benz CLS - 3. generace

Mercedes-Benz CLS - 3. generace

07.12.2017 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Mercedes-Benz vytvořil v roce 2003 s modelem CLS, který poprvé kombinoval dynamiku kupé s komfortem a funkčností sedanu, nový automobilový subsegment. Mercedes-Benz nyní přichází s třetí generací modelu CLS. Čtyřdveřové kupé přijde na trh v březnu 2018.
Mercedes-Benz CLS nabízí výjimečný komfort s podvozkem Air Body Control, systémem řízení komfortu Energizing, nejnovější generací informačního a zábavního systému a připojením chytrého telefonu prostřednictvím systému Mercedes-Benz Link. Dotyková plocha na středové konzoli poskytuje haptickou a akustickou zpětnou vazbu při ovládání komfortních funkcí a nastavení.
 
Nový styl
Nová generace modelu CLS přichází s novým stylem designu značky s maskou chladiče rozšiřující se směrem dolů s konturami modelu Mercedes-AMG GT a s dopředu skloněnou přídí. Jsou zde i široké nízké světlomety a dvoudílné zadní svítilny. Nová generace přitom přebírá profil první generace. Vynikající aerodynamiku dokládá součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 520 l.
 
Standardní výbava modelu CLS zahrnuje vysokovýkonné světlomety LED High Performance, 18“ kola z lehké slitiny s pneumatikami odlišných rozměrů vpředu a vzadu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro dodržování omezení rychlosti jízdy, 12,3“ multimediální displej, dekorační osvětlení včetně osvětlených výdechů ventilační soustavy, služby Mercedes me connect a komunikační modul s LTE. Sedadla byla zkonstruována exkluzivně pro tuto modelovou řadu.
 
Nové CLS má díky vylepšeným kamerovým a radarovým systémům ještě lepší přehled o okolní dopravní situaci. Kromě toho využívá k výpočtu jízdního chování mapové podklady a navigační data.
 
Systém řízení komfortu Energizing
Systém řízení komfortu Energizing (výbava na přání) propojuje různé systémy vozidla. Cíleně používá funkce klimatizace (vč. parfémování) a sedadel (vyhřívání, odvětrávání, masáž), povrchové vytápění, vyhřívání volantu i hudební a světelnou kulisu. Na výběr je šest programů: Svěžest, Teplo, Vitalita, Radost, Pohoda a Trénink (uvolnění svalů, aktivace svalů a rovnováha).
 
Na digitálním panelu přístrojů si může řidič libovolně nakonfigurovat zobrazované informace podle potřeby a jízdní situace. Aktivovat lze tři styly: Klassik a Sport se dvěma tubusy, zatímco Progressiv je s jedním centrálním přístrojem. Na přání se dodává panel přístrojů s širokoúhlým displejem o vysokém rozlišení. Dva 12,3“ displeje jsou umístěny pod společným krycím sklem.
 
Podvozek: tři varianty
Nový CLS má čtyřprvkovou přední a pětiprvkovou zadní nápravu. Standardně se dodává komfortní podvozek s ocelovými pružinami a dynamickým nastavením. Na přání nabízený podvozek Dynamic Body Control má sportovní základní nastavení a zahrnuje plynule variabilní tlumení na přední i zadní nápravě. Prostřednictvím jízdních režimů si může řidič vybrat nastavení Comfort, Sport a Sport+. Rovněž na přání je k dispozici podvozek Air Body Control se vzduchovým pérováním a adaptivními tlumiči. Řidič si může zvolit charakteristiku vozidla od komfortní až po sportovní.
 
CLS dostal úplně novou nabídku motorů zahrnující vznětové i zážehové řadové šestiválce a čtyřválce. V době uvedení na trh budou k dispozici tři šestiválce CLS 350 d 4Matic/210 kW (286 k), CLS 400 d 4Matic/250 kW (340 k) a nový elektrifikovaný šestiválec se systémem EQ Boost (integrovaný spouštěč-generátor) a 48 V elektrickou sítí v modelu CLS 450 4Matic/270 kW + 16 kW (367 k + 22 k).
 
Krok směrem ke třídě S
Nová generace CLS se v mnoha ohledech dostává na úroveň nové třídy S. CLS disponuje nejnovější generací asistenčních systémů. Standardní výbava zahrnuje aktivního brzdový asistent, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro sledování pozornosti řidiče Attention Assist, asistent pro dodržování omezení rychlosti jízdy a systém preventivní ochrany cestujících Pre-Safe.
 
Na přání dodávaný paket asistenčních systémů je tvořen aktivním adaptivním tempomatem Distronic, aktivním asistentem řízení, aktivním asistentem pro dodržování omezení rychlosti, aktivním brzdovým asistentem s funkcí pro průjezd křižovatkou, asistentem řízení při vyhýbacím manévru, aktivním asistentem pro sledování mrtvého úhlu, aktivním asistentem pro jízdu v jízdním pruhu a systémem Pre-Safe Plus.
 
Aktivní adaptivní tempomat Distronic a aktivní asistent řízení komfortněji podporují řidiče při udržování bezpečného odstupu a řízení. Rychlost jízdy se automaticky přizpůsobuje také v zatáčkách a před kruhovými objezdy i křižovatkami. Paket asistenčních systémů Plus navíc zahrnuje systém Pre-Safe Impuls Seite. Tento systém dokáže připravit cestující vpředu na boční náraz.
 
Edition 1
Exkluzivitu modelu CLS lze ještě zvýšit speciální edicí Edition 1, která bude nabízena po dobu jednoho roku od uvedení na trh. Speciální verze má ve standardní výbavě četné luxusní prvky výbavy, které se dodávají pouze pro tuto edici se všemi variantami motorů.