name | autoweek.cz

Mitsubishi Outlander - víc než jen nová tvář

Mitsubishi Outlander - víc než jen nová tvář

11.11.2009 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Outlander je pro značku Mistubishi velmi důležitým modelem, protože představuje 27 % prodeje značky. Po třech letech se představila jeho evoluční podoba u Mistubishi označovaná jako nová generace, která právě přichází na český trh.

Za tři roky se ve světě prodalo 330 000 vozů modelu Outlander, z čehož více než 130 000 našlo své zákazníky v Evropě.

Nový Outlander reflektuje připomínky zákazníků a změny jejich požadavků - pozvolný odklon od velkých SUV a přesun zájmu k menším vozům a crossoverům. Mitsubishi se jej proto snaží prezentovat tak, aby oslovilo i ty, kteří hledají kombi. S ohledem na výše uvedený posun charakteru vozu se technici Mitsubishi snažili vylepšit především chování vozu při jízdě po silnici.

Požadavkům evropských zákazníků se snaží vyjít vstříc nová podoba interiéru. K tomu přidává i unifikovaný tvar přídě s modely Lancer a Colt, který byl ostatně naznačen už u studie Outlander GT, vystavované od letošního jara. Tento lichoběžníkovitý široký tvar masky chladiče se u Mitsubishi označuje jako tvar proudové stíhačky podle jeho podoby s nasávacími otvory proudových stíhaček Mitsubishi F-2. Zajímavé je, že tento tvar se neobjevil při zářijovém představení tohoto vozu v Japonsku, ale až s jeho uvedením v Austrálii, jak jsme o tom před časem psali.

Outlander vychází z tzv. Globálního projektu značky, tzn. používá stejnou platformu GS jako například modelová řada Lancer (a připravovaný kompaktní crossover ZC (Concept cX), který se představí na jaře v Ženevě), tzn. má i stejnou víceprvkovou zadní nápravu. Tato platforma ale umožňuje velkou volnost, mj. i rozdílné délky rozvoru a systémy pohonu.

Rozvor náprav se nezměnil (2670 mm), nový Outlander se jen protáhl o 25 mm dopředu. Je dlouhý 4665 mm, široký 1800 mm a vysoký 1680 mm (1720 mm se střešními lyžinami). Poněkud se zlepšily jeho parametry pro jízdu v terénu - nájezdový úhel vpředu 22º, vzadu 21º a přejezdový 19º. Objem zavazadlového prostoru je 774 až 882 l (podle polohy druhé řady posuvných sedadel) resp. 1691 mm při jejich sklopení (220 l v sedmimístném uspořádání).

V nově zpracovaném interiéru je zcela nová přístrojová deska s novým kontrastním otáčkoměrem a rychloměrem 3,5”, s barevným LCD informačním displejem a chromovanými ovladači klimatizace. Špičkový audio systém Rockford Fosgate má výkon zvýšený na 710 W. Pro pokrytí dveřních panelů a palubní desky byl použit kvalitnější materiál doplněný dvojitým stehováním stříbrným vláknem. Vylepšení se týká i potahových materiálů pro sedadla.

Novými prvky výbavy jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFS, asistent rozjezdu do kopce HAS a systém signálu nouzového zastavení ESS.

V nabídce motorů je novinkou zážehový motor 2,0 l MIVEC, jehož koncept vychází z pohonné jednotky modelu Lancer Evolution, ovšem bez přeplňování. Tento motor je určen jen pro pohon předních kol v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo samočinnou s plynulou změnou převodového poměru CVT Mitsubishi INVECS-III, s možností řazení šesti rychlostí páčkami pod volantem (v této kategorii se jedná o jedinou kombinaci samočinné převodovky a pohonu dvou kol).

Další novinkou je možnost volby dvouspojkové převodovka se sportovním řazením TC-SST v kombinaci s motorem 2,2 Di-D dodávaným PSA. Jedná se o podobnou převodovku jako je v Lanceru Evolution. Převodovku TC-SST lze používat buďto se sekvenčním řazením pohyby volicí páky nebo páček pod volantem, případně jako plně samočinnou převodovka ve dvou režimech - normálním, fungujícím tak, aby bylo dosaženo plynulého zrychlení a bezstarostné jízdy, nebo sportovním, při němž je motor udržován ve vyšších otáčkách a převodovka řadí na nižší převodové stupně aktivněji, aby více využívala brzdění motorem. Výrobcem této převodovky je firma Getrag.

Ostatní motory (tj. 2,0 Di-D od VW a zážehový 2,4 l MIVEC) byly vyladěna pro lepší emisní účinnost (tj. snížení spotřeby paliva).

Mitsubishi Outlander se pro evropské trhy od října 2009 vyrábí, stejně jako jeho předchůdce od srpna 2008, v nizozemském závodě NedCar.

Základní cena verze 2,0 MIVEC 5MT 2WD Invite je 584 900 Kč vč. DPH (bez DPH 491 513 Kč) s pětiletou zárukou (nebo na 150 000 km). Verze 2,0 DI-D 6MT 4WD Invite přijde na 729 900 Kč (613 361 Kč bez DPH). Výbava Invite zahrnuje mj. dva čelní, dva boční vpředu a dva hlavové airbagy, aktivní opěrky vpředu, aktivní systém řízení stability M-ASTC, EBA, samočinnou klimatizaci, palubní počítač, elektricky ovládaná okna, autorádio se šesti reproduktory aj.