name | autoweek.cz

Modernizovaný Hyundai i20

Modernizovaný Hyundai i20

30.04.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Modernizace přináší zejména nové asistenční systémy a kombinaci malého zážehového motoru přeplňovaného turbodmychadlem se samočinnou převodovkou. Technická vylepšení se týkají všech tří verzí - pětidveřového hatchbacku i20, třídveřového i20 Coupe a crossoverové varianty i20 Active.
Lehká modernizace vzhledu byla připravena pro pětidveřové i20 a verzi Active. Navenek jsou patrné zejména nové nárazníky - v předním je nasávací otvor přivádějící vzduch k chladiči a menší mlhová světla. Koncové svítilny mají novou grafiku a částečně je doplnily LED. Za příplatek je v nabídce kontrastně lakovaná střecha a nová 15“ a 16“ litá kola.
 
V interiéru se Hyundai zaměřil na multimediální systém. Základem je 7“ dotykový displej, který je na výběr s navigací nebo bez ní. K navigačnímu systému se dodává služba Live Services, díky níž má řidič k dispozici nejaktuálnější informace o dopravní situaci v reálném čase. V kombinaci s navigací jsou k dispozici i platformy Apple Car Play a Android Auto.
 
Soubor asistenčních systémů Hyundai SmartSense zahrnuje asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist).
 
V nabídce motorů se změna týká přeplňovaného tříválce Kappa 1,0 T-GDi, který už je vybaven filtrem pevných částic. K dispozici je ve dvou verzích - 73,5 kW (100 k) v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou a 88 kW (120 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Nově se ale pro obě verze může zvolit i nová sedmistupňová dvouspojková převodovka 7DCT. Základní nabídkou je nadále čtyřválec Kappa 1,2 o výkonu 55 kW (75 k) nebo 62 kW (84 k), vždy v kombinaci s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. Motor Kappa 1,4/73,5 kW (100 k) je v nabídce pouze pro crossoverovou verzi i20 Active. V nabídce už není tubodiesel.
 
Hyundai i20 se pro evropské trhy montuje v závodě Hyundai Assan (HAOS) v tureckém Izmitu.
 
Malá auta v Evropě 2017 (ks) 2016 (ks) rozdíl (%)
1. Renault Clio 328 967 315 592 +4,2 %
2. Volkswagen Polo 273 291 309 755 -11,8 %
3. Ford Fiesta 255 376 300 096 -14,9 %
4. Peugeot 208 245 198 248 888 -1,5 %
5. Opel/Vauxhall Corsa 233 196 264 939 -12,0 %
6. Citroën C3 207 728 134 545 +54,4 %
7. Dacia Sandero 201 438 174 120 +15,7 %
8. Toyota Yaris 199 732 193 804 +3,1 %
9. Škoda Fabia 181 881 177 861 +2,3 %
10. Seat Ibiza 119 161 121 471 -1,9 %
     Hyundai i20 101 496 99 128 +2,40 %
Segment celkem 2 829 333 2 784 437 +1,6 %