name | autoweek.cz

Nová Toyota ProAce City

Nová Toyota ProAce City

20.04.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Ocenění AutoBest 2019 získala trojice Citroën Berlingo, Opel Combo Life a Peugeot Rifter. Stejná trojice v užitkové podobě získala i ocenění Van of the Year 2019. Nyní se k tomuto triu přidává ještě čtvrtý vůz - Toyota ProAce City Van a jeho osobní verze ProAce City Verso.
Toyota ProAce City, vyvinutá ve spolupráci se skupinou PSA, se veřejnosti představí 30. dubna 2019 na přehlídce užitkových vozidel v britském Birminghamu. Nová řada atraktivních dodávek kompaktní třídy posílí postavení Toyoty na evropském trhu s lehkými užitkovými vozidly v segmentu, který se těší stabilnímu růstu. Osobní verze ProAce City Verso zase osloví zcela novou skupinu zákazníků hledajících praktický automobil nabízející velkou variabilitu.
 
Nabídka zážehových a vznětových motorů pokrývá rozsah výkonů od 55 do 96 kW (75 do 130 k). Lze volit mezi pěti- či šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo osmistupňovou automatickou.
 
Záběrové schopnosti Toyoty ProAce City lze pomocí voliče Toyota Traction Select uzpůsobit různým jízdním podmínkám. Řidič může volit mezi režimy Normal, Snow (Sníh), Sand (Písek) nebo All-terrain (Terén).
 
Praktická dodávka ProAce City Van
Nový model svými rozměry a užitečným zatížením doplňuje řadu ProAce. Tržní podíl modelu ProAce, jenž se prodává od roku 2016, se v segmentu dodávkových vozů střední hmotnostní kategorie blíží podílu 5 %. Také ProAce má základ ve spolupráci s Groupe PSA.
              
Kompaktní dodávka se představuje ve dvou délkách karoserie - kratší s délkou 4403 mm (rozvor náprav 2785 mm) a delší s délkou 4753 mm (rozvor náprav 2975 mm). V obou případech je možné objednat si trojici předních sedadel, variantu s prosklením nebo bez prosklení a v případě dlouhé verze také jako varianta Crew cab pro posádku a náklad. Objem nákladového prostoru má 3,3 m3 ve standardní verzi, resp. 4,3 m3 v prodloužené verzi. Tato Toyota je jedním z mála vozů v dané třídě schopných pojmout dvě europalety. Na přání se dodává modulární sedadlo spolujezdce Smart Cargo s nímž prostor pro náklad dosáhne délku až 3,1 m ve standardní verzi, resp. 3,4 m v prodloužené verzi. Maximální užitečné zatížení je 1 t v obou verzích. Zákazníci si mohou objednat asymetrické zadní dveře (prosklené nebo plné), resp. výklopnou záď s panty nahoře.
 
Uživatelé vanu mohou snadno zkontrolovat užitečné zatížení pomocí ukazatele Smart Load Indicator upozorňuje na dosažení 90 % maximální nosnosti a v případě jejího překročení ještě doplní výstrahu na panelu se sdruženými přístroji.
 
Víceúčelový osobní vůz ProAce City Verso
Osobní verze ProAce City Verso se nabízí s pěti nebo sedmi sedadly, a to v kombinaci s kratší i delší karoserií jako u užitkové verze. Nabízí flexibilní uspořádání pro převoz cestujících včetně možnosti zvolit pro druhou řadu buďto tři samostatná sedadla nebo dělenou a sklopnou lavici. V dlouhém i krátkém provedení lze přidat třetí řadu s dostatečnými rozměry a funkcí posouvání pro pohodlný převoz dospělých cestujících.
 
Objem zavazadlového prostoru je u standardní verze s pěti sedadly 597 až 641 l/983 l, se sedmi sedadly 65 l. V případě prodloužené verze s pěti sedadly 850 - 912 l/1538 l a se sedmi sedadly 209 - 322 l.
 
U vozů se třemi samostatnými sedadly ve druhé řadě je pro všechna sedadla k dispozici uchycení dětských sedaček Isofix. Všechna sedadla (kromě řidiče) lze sklopit do roviny, a tak vytvořit velký, všestranně využitelný prostor.
 
Moderní technika
Po stránce multimédií a konektivity je k dispozici 8“ dotykový displej audiosystému s podporou chytrých telefonů včetně zrcadlení obsahu MirrorLink a systémů Apple CarPlay (vč. asistentky Siri) a Android Auto (s asistentem Google) plus připojení Bluetooth a portů USB/Aux-in. Prostřednictvím displeje lze ovládat funkce navigace a online připojení včetně 3D map, rozpoznávání hlasových příkazů a online dopravních informací (služba TomTom Traffic). V nabídce je i displej HUD.
 
K bezpečnosti a snadnému manévrování napomáhá zadní kamera poskytující výhled v rozmezí 180° a dynamicky zobrazující pohled shora na situaci za vozidlem, stejně tak jako statický pohled s pokrytím ještě širšího pole (min. 180°). Systém sledování slepého úhlu upozorňuje řidiče na výskyt jiných účastníků silničního provozu v mrtvém úhlu výhledu s upozorněním na displeji audiosystému.
 
Ještě vyšší úroveň podpory při řízení zajišťuje systém zobrazování Smart Active Vision. Ten s využitím dvou speciálních kamer a 5“ displeje v oblasti stropu zprostředkuje v reálném čase čistý obraz situace za vozidlem i podél něj, a tak řidiči v podstatě umožňuje dívat se skrz kovové panely. Během jízdy nebo při parkování lze navolit pohled na dálku dozadu, resp. zobrazování na krátkou vzdálenost při couvání. Zobrazení lze dále přepnout na mrtvý úhel výhledu podél vozidla na straně spolujezdce.