name | autoweek.cz

Nový Bentley Flying Spur

Nový Bentley Flying Spur

22.06.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Třetí generace luxusního sedan se sportovním charakterem a délkou přes 5 m a hmotností takřka 2,5 t vznikl na platformě Porsche Panamera.
Luxusní sedan z anglického Crewe Bentley Flying Spur má ve srovnání se svým největším konkurentem Rolls-Royce Ghost sportovnějšího ducha, díky němuž víc osloví i ty, kteří si své auto sami řídí.
 
Konstruktéři třetí generace využili technický základ z Porsche Panamera. Díky tomu získal nejen nižší těžiště, ale také nový systém pohonu všech kol. Zatímco předchůdce měl pevné rozdělení točivého momentu v poměru 60:40 ve prospěch zadní nápravy, nová generace má aktivní rozdělování, přičemž ve sportovním módu maximálně upřednostňuje pohon zadních kol.
 
Velkou pomocí řidiči je aktivní natáčení zadních kol, což je u vozu dlouhého 530 cm důležité. Vzduchové pérování nabízí několik režimů jízdy - od měkkého houpavého až po výrazně tužší s minimálním nakláněním karoserie v zatáčkách a při brzdění. Tato technická řešení Flying Spur pro změnu přebírá od kupé Continental GT.
 
Dvěma turbodmychadly přeplňovaný zážehový motor W12 6,0 l si Britové vyvinuli ve vlastní režii. Poskytuje výkon 467 kW (635 k) a nejvyšší točivý moment 900 N.m, přičemž Bentley nezveřejňuje údaje o otáčkách. Motor přispívá ke snižování spotřeby při nízkém zatížení funkcí deaktivace čtyř válců.
 
Sedan o hmotnosti 2435 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 s a dosáhne největší rychlost 333 km/h. Tu dosahuje na šestý převodový stupeň, zatímco sedmý a osmý mají funkci rychloběhu, který snižuje otáčky, hluk a spotřebu při rychlé jízdě na dálnici. Bentley léta používal klasické automatické převodovky s měničem, ovšem v kupé Continental GT a nyní v sedanu Flying Spur použil osmistupňovou dvouspojkovou převodovku od německé firmy ZF.
 
Kulaté přední světlomety jsou samozřejmě sestaveny z LED a používají funkci aktivního odstínění protijedoucích vozidel pro možnost stálé jízdy s dálkovými světly. Velká maska chladiče se svislými lamelami je odkazem na Bentley S1 Continental Flying Spur z roku 1957. Litá kola jsou 21“ nebo 22“.
 
Interiér kombinuje klasické tvary s moderní technikou samozřejmě při použití těch nejkvalitnějších materiálů. Luxusní sedan je pouze čtyřmístný se dvěma samostatnými sedadly vzadu. Uprostřed přístrojové desky je otočný panel, který buď splývá s okolím nebo obsahuje tři analogové ukazatele (hodinky, kompas, venkovní teploměr) případně odhaluje 12,3“ displej multimediálního a navigačního systému. Je na řidiči, kterou verzi chce mít právě na očích.
 
První zákazníci si novinku převezmou začátkem příštího roku. Bentley se ovšem při prodeji tohoto vozu soustředí zejména na Severní Ameriku a Čínu, kde je o tato auta největší zájem.