name | autoweek.cz

Nový Renault Mégane R.S. Trophy

Nový Renault Mégane R.S. Trophy

14.02.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový Renault Mégane R.S. Trophy je určený zejména pro milovníky sportovního řízení. Rozšiřuje řadu verzí Trophy v nabídce Renaultu Sport. Jeho nový motor 1,8 l turbo nabízí vyšší výkon než dosud.
Mégane R.S. Trophy se poprvé objevil v roce 2005. Mégane III R.S. byl představen v roce 2009 a ve verzi Trophy roku 2011. Poslední verze Trophy přinesla novinky v podobě titanového výfukového systému Akrapovič a volitelně nastavitelných tlumičů Öhlins.
 
Nový Mégane R.S. Trophy přichází s novou verzí motoru 1,8 l turbo o výkonu 220 kW (300 k) s točivým momentem 420 N.m. Tento motor s přímým vstřikováním benzinu může být spojen s přímo řazenou převodovkou (pak má točivý moment omezen na 400 N.m) nebo automatickou dvouspojkovou EDC. Koncový tlumič nového výfukového systému je poprvé v modelové řadě R.S. vybaven mechanickou klapkou umožňující ovlivnit zvukový projev vozu.
 
Mégane R.S. Trophy využívá nejnovější inovace Renaultu Sport v oblasti podvozku, aktivní řízení všech kol systém 4Control a tlumiče s hydraulickými dorazy. Je sériově vybaven podvozkem Cup s tužší charakteristikou pérování a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Tato verze rovněž obsahuje kompozitní brzdové kotouče, 19" kola z lehkých slitin a vysoce výkonné pneumatiky Bridgestone Potenza S001. Aby mohl Nový Mégane R.S. Trophy nabídnout co největší požitek z jízdy, může být vybaven i novou generací předních skořepinových sedadel Recaro.
 
I ve verzi Trophy lze dál využívat systémy usnadňující každodenní použití jako v Mégane R.S., tedy možnost volby mezi různými jízdními režimy díky systému Multi-Sense, Full LED světlomety LED Pure Vision s přídavnými světlomety R.S.Vision nebo telemetrický systém R.S. Monitor.
 
Nový Mégane R.S. Trophy dosahuje maximální rychlost 260 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 s při kombinované spotřebě podle NEDC 8,1 l/100 km.