modernizovaná panamera - větší výkon, více pohodlí | Nové modely | autoweek.cz

Modernizovaná Panamera - větší výkon, více pohodlí

Modernizovaná Panamera - větší výkon, více pohodlí

31.08.2020 | Global Press Agentur | Aktuality

Porsche udělalo velký rozruch kolem elektricky poháněného modelu Taycanu, ale nezapomnělo ani na svůj první sedan. Panamera se vrací s oživeným designem, který se týká také kombi Sport Turismo, a výkonnějšími pohonnými jednotkami.
Podle Porsche by nová Panamera měla pokrývat ještě širší rozsah mezi sportem a komfortem, závoděním a jízdou na dlouhé vzdálenosti. A v souladu s tím Porsche hlásí nejvyšší hodnoty výkonu v tomto segmentu.
 
S oživením vzhledu modelu Panamera neměli designéři Porsche moc práce. Balíček Sport Design se nyní stal standardem a dodává základním verzím nový vzhled. Verze Turbo S dostala nový světelný podpis ve tvaru písmene C se dvěma LED prvky na obou stranách a na zádi byla přepracována světelná lišta. V interiéru si všimneme nového volantu, převzatého z nejnovější verze 911. Byl aktualizován multimediální systém s optimalizovaným hlasovým ovládáním a informacemi o nebezpečí na silnici.
 
To hlavní se skrytá pod kapotou. Jsou zde dvě nové varianty. Verze Turbo S nahrazuje Turbo. Je vybavena motorem V8 4,0 l twin-turbo o výkonu 463 kW (630 k), tedy o 59 kW (80 k) vyšším než Turbo. Maximální točivý moment je 820 N.m, tzn. o 50 N.m vyšší. V režimu Sport Plus se tato změna projeví zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a maximální rychlostí 315 km / h.
 
Další novinka je „zelenější“. Jedná se o plug-in hybridní verzi 4S E-hybrid, která se řadí mezi E-hybrid (340 kW/462 k) a Turbo E-hybrid (500 kW/680 k). Kombinuje motor V6 2,9 l twin-turbo a elektrickou jednotku integrovanou do osmistupňové dvouspojkové převodovky PDK pro maximální výkon systému 412 kW (560 k). Tato varianta má nový 17,9 kWh akumulátor (dosud to bylo 14,1 kWh). Dojezd na elektrický pohon se díky tomu prodloužil na 54 km v městském cyklu podle WLTP. Maximální rychlost je 298 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 3,7 s.
 
Verze GTS získala 15 kW (20 k), takže její motor V8 2,9 l twin-turbo nyní oznamuje výkon 353 kW (480 k). Základní varianta Panamera si uchovala u motoru V6 2,9 l twin-turbo výkon 243 kW (330 k) a točivý moment 450 N.m.
 
Porsche uvádí, že systém aktivního pérování PASM (Porsche Active Suspension Management) a systém ovládání podvozku pro aktivní stabilizaci klopení PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) byly optimalizovány tak, aby zlepšil jízdní komfort. Vyšší komfort a sportovnost těží kromě toho i z  nově vyvinutých komponent podvozku a nové generace řízení a pneumatik. Digitální síť a asistenční systémy byly významnou měrou aktualizovány.
 
Sportovní sedan sice lze objednat již nyní, ale k dostání bude v polovině října 2020 - za ceny začínající na 91 345 eur pro základní verzi s pohonem zadních kol.
 

  • Modernizovaná Panamera - větší výkon, více pohodlí
  • Modernizovaná Panamera - větší výkon, více pohodlí
  • Modernizovaná Panamera - větší výkon, více pohodlí
  • Modernizovaná Panamera - větší výkon, více pohodlí
  • Modernizovaná Panamera - větší výkon, více pohodlí