renault uvádí lpg pro captur | Nové modely | autoweek.cz

Renault uvádí LPG pro Captur

Renault uvádí LPG pro Captur

01.09.2020 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Renault uvádí nový dvoupalivový zážehový motor TCe 100 LPG na benzin a LPG v nové generaci modelu Captur. V České republice lze pořídit Captur LPG za akční cenu od 420 000 Kč.
Renault nabízí pohonnou jednotku na LPG u modelu Captur za konkurenceschopnou cenujen s příplatkem 15 000 Kč oproti ekvivalentní verzi na benzin aniž by slevil ze spolehlivosti. V nabídce je Captur s výbavou Zen za akční cenu 420 000 Kč s pětiletou značkovou zárukou (resp. 100 000 km). Přináší také daňová zvýhodnění.
 
Pohon na LPG produkuje asi o 8 % emisí CO2 méně než ekvivalentní pohon benzin a nabízí vyšší točivý moment s lepší reaktivitou při zrychlení. Přeplňovaný litrový tříválec má největší výkon 74 kW (100 k) a maximální točivý moment 170 N.m je již od 2000/min. Spalování LPG snižuje emise CO2 na 107 - 110 g/km proti 123 - 127 g/km při spalování benzinu. Průměrná spotřeba pohonu na LPG je celkově o něco vyšší (6,6 - 6,8 l/100 km proti 5,4 - 5,6 l/100 km), ale náklady na palivo za kilometr jízdy jsou až o 30 % nižší než u pohonu na benzin a až o 8 % než u nafty. Cena LPG je totiž významně nižší - až o polovinu proti ceně za litr benzinu nebo nafty.
 
Vozidlo může jezdit bez rozdílu na benzin nebo na LPG. Je vybaveno dvěma oddělenými nádržemi, jednou na benzin a jednou na LPG. S oběma plnými nádržemi je celkový dojezd více než 1000 km. Benzin je dostupný u všech čerpacích stanic a LPG v Evropě v průměru u každé čtvrté.
 
Vyzkoušená technologie
Integrace LPG do vozidel se realizuje rovnou v montážním závodě. Pro zákazníka to znamená jednoduchou objednávku bez prodloužené lhůty a s jediným partnerem pro záruku a údržbu jeho vozidla v síti Renault zaškoleného v této technologii. Zážehový motor je již ve výrobě nastaven na provoz na LPG. Přídavná nádrž LPG z vysoce odolné oceli je umístěna v místě rezervního kola a nedotýká se nádrže na benzin. Technické uspořádání doplňují vratná záklopka, omezovač plnění na 80 %, omezovač průtoku, elektrický uzávěr a bezpečnostní píst. 
 
Jednoduché ovládání
Přepnutí z benzinu na LPG a naopak lze provést dvěma způsoby: manuálně kdykoli aktivováním příslušného přepínače v kabině (zvolený režim se obnovuje při každém dalším spuštění motoru) nebo automaticky pokud se vyprázdní nádrž LPG. Příslušné měřidlo umožňuje kontrolu hladiny v nádrži LPG. Plnění nádrže LPG (40 l u modelu Captur) je snadné a rychlé - trvá méně než dvě minuty.
 
Bližší pohled na LPG (zkapalněný ropný plyn):
LPG je směs propanu a butanu na niž existuje evropská norma EN589. Její spalování produkuje méně emisí oxidu uhelnatého, uhlovodíků a oxidů dusíku než u motoru na benzin. Kromě toho má LPG výhodu v asi o 10 % nižších emisích CO2 než ekvivalentní motor na benzin. V Evropě i ve většině světa je vstřikování LPG systémem, který se přidává k motorům na benzin. Jeho použití vyžaduje specifickou nádrž schopnou odolat tlaku při skladování plynu v kapalné formě a změnu přívodu paliva.