audi a4 s řadou vylepšení | Nové modely | autoweek.cz

Audi A4 s řadou vylepšení

Audi A4 s řadou vylepšení

24.09.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Současná generace Audi A4 je zde už čtyři roky, takže podle zákonů automobilového průmyslu nastal čas pro její modernizaci. A v Ingolstadtu přitom odvedli opravdu dobrou práci - v přímém srovnání s předchozím modelem jsou zde zlepšení ve všech ohledech - vzhledová i technická.
Modelová řada A4 je pro značku Audi mimořádně důležitá. Její počátky najdeme už v roce 1972, kdy byl uveden první model 80. V roce 1994 přišla s 5. generací změna označení na A4 a spolu s tím vstup mezi prémiové vozy. Za 25 let bylo zákazníkům dodáno 7,5 milionu pěti generací vozů řady A4, takže jde o nejprodávanější Audi všech dob. I při poklesu zájmu kupujících o sedany a kombi střední třídy mají modely A4/S4 pro český trh stále velký potenciál jako firemní vozy i rodinné automobily.
 
Po stránce designu přichází pro A4 mimořádně zdařilá nová interpretace prémiového sedanu i kombi Avant, včetně crossoverové verze Allroad, využívající nový designový koncept uvedený Markem Lichtem. Rozšířenou mřížku „Single frame“ doplňují nové standardně dodávané LED světlomety, za příplatek s technologií LED Matrix.
 
A4 i nadále využívá platformu MLB Evo. Audi ovšem důkladně zapracovalo na asistenčních systémech a konektivitě nového A4. V interiéru najdeme větší dotykový displej systému MMI (10,1“) a nový intuitivní koncept ovládání, který výrazně snižuje rozptylování řidiče. K dispozici je i Audi virtual cockpit. Navigace ve formátu A4 se stala univerzálnější a uživatelsky příjemnější. K dispozici je bohaté portfolio on-line služeb Audi connect a Audi connect plus.
 
Téměř celá nabídka pohonných jednotek využívá systém Mild-hybrid (MHEV) s 12 V nebo 48 V obvodem zvyšující pohodlí jízdy, výkonnost a na druhé straně může ušetřit 0,3 až 0,4 l/100 km paliva. Přímo řazená převodovka, sedmistupňová S tronic nebo osmistupňová tiptronic, pohon předních nebo všech kol quattro - Audi má pro osm nabízených motorů vždy tu vhodnou kombinaci. Označení quattro ukrývá tři podoby pohonu všech kol: většinou se využívá mezinápravový diferenciál Torsen, u verze 45 TFSI je to systém quattro ultra a pro verze S4 to je sportovní diferenciál.
 
Výkon motorů se pohybuje od 100 kW (136 k) do 255 kW (347 k) a pochází ze čtyřválců 2,0 TFSI a 2,0 TDI i z V6 3,0 TDI. V nejvýkonnější verzi S4 se používá elektricky poháněné dmychadlo EAV. Verze G-tron na zemní plyn bude uvedena později, s plug-in hybridem se v současné době neuvažuje.
 
zážehové motory 35 TFSI 35 TFSI 40 TFSI 45 TFSI 45 TFSI quattro
válců/objem 4/2,0 4/2,0 4/2,0 4/2,0 4/2,0
kW (k) 110 (150) 110 (150) 140 (190) 180 (245) 180 (245)
převodovka 6M 7 S tronic 7 S tronic 7 S-tronic 7 S-tronic
mild hybrid 48 V 48 V 48 V 48 V 48 V
 
vznětové motory 30 TDI 35 TDI 40 TDI 40 TDI quattro 45 TDI 50 TDI S4 TDI quattro
válců/objem 4/2,0 4/2,0 4/2,0 4/2,0 V6/3,0 V6/3,0 V6/3,0
kW (k) 100 (136) 120 (163) 140 (190) 140 (190) 170 210 255
převodovka 7 S tronic 7 S tronic 7 S tronic 7 S tronic 7 S tronic 7 S tronic 8 tiptronic
mild hybrid 12 V 12 V - - - - 48 V
 
Zákazníci mají na výběr sériové nastavení a sportovní podvozek. Navíc jsou k dispozici dva adaptivní podvozky - komfortní podvozek s adaptivními tlumiči, který má o 10 mm nižší světlou výšku, a sportovní s adaptivními tlumiči i bez nich, vždy s o 23 mm nižší světlou výškou. Oba podvozky s adaptivními tlumiči jsou součástí systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. To samé platí pro řízení (na přání se dodává dynamické řízení), automatickou převodovku a škrticí klapku. Prostřednictvím systému Audi drive select si může řidič zvolit jeden z pěti režimů.
 
Praktický talent ukazuje kombi Avant, jehož zavazadlový prostor má objem 495/1495 l, který je shodný i pro allroad quattro (jen s motorem 45 TFSI), které má o 35 mm větší světlou výšku a od normálního kombi Avant se liší ochrannými prvky a většími koly.
 
Všechny verze A4 a S4 už lze objednávat. Zahájení prodeje je plánováno na podzim 2019. Základní cena je za sedan A4 35 TFSI 884 900 Kč, s motorem A4 30 TDI to je 995 900 Kč. K tomu se poskytuje záruka na 4 roky/120 000 km. V nabídce opět nechybí cenově zvýhodněná sada doplňků Gravity. Při uvedení na trh Audi přichází se speciální nabídkou verze A4 35 TFSI Edition One za 699 900 Kč s výbavou vycházející z úrovně S Line a převyšující doplňkovou výbavu Gravity. Dodává se i s motory 2,0 TDI/140 kW a 3,0 TDI/170 kW.
 
Prémiová střední třída 1. pol. 2019 1. pol. 2018 rozdíl
1. Mercedes-Benz C 60 475 59 929 +0,9 %
2. Audi A4 56 265 75 612 -25,6 %
3. BMW 3 56 222 57 179 -1,7 %
4. Tesla Model 3 37 227 - -
5. Volvo V60/S60 34 056 27 285 +24,8 %
6. BMW 4 11 069 15 774 -29,8 %
7. Alfa Romeo Giulia 5 740 10 197 -43,7 %
8. Jaguar XE 4 752 5 510 -13,8 %
9. Lexus IS 1 730 2 883 -40,0 %
Segment celkem 267 903 255 161 +5,0 %
 
  • Audi A4 s řadou vylepšení
  • Audi A4 s řadou vylepšení
  • Audi A4 s řadou vylepšení
  • Audi A4 s řadou vylepšení
  • Audi A4 s řadou vylepšení
  • Audi A4 s řadou vylepšení
  • Audi A4 s řadou vylepšení
  • Audi A4 s řadou vylepšení