name | autoweek.cz

Plug-In Hybrid pro Range Rover Sport

Plug-In Hybrid pro Range Rover Sport

30.11.2017 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový Range Rover Sport se díky technickým inovacím významně mění. Nejvýznamnější novinkou je nový Plug-In Hybrid (PHEV), kombinující pohon poskytovaný elektrickým a zážehovým motorem.
První Plug-In Hybrid pro Range Rover Sport
 
Nový Range Rover Sport se díky technickým inovacím významně mění. Nejvýznamnější novinkou je nový Plug-In Hybrid (PHEV), kombinující pohon poskytovaný elektrickým a zážehovým motorem.
 
Range Roveru Sport se od uvedení do prodeje v roce 2004 prodalo přes 732 000 kusů. Modernizovaný Range Rover Sport má oživený design a dostal nové technické prvky výbavy. Nově uváděná Plug-in hybridní pohonná jednotka zvyšuje výkonnost vozu a současně je potvrzením slibu, že od roku 2020 budou všechny nové vozy Jaguar a Land Rover elektrifikované. Zákazníci si mohou kromě nového plug-in hybridního modelu vybrat ze zážehových a vznětových čtyřválců a motorů V6 a V8. Vrcholná verze SVR nyní poskytuje 575 k a zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s.
 
První plug-in hybrid od Land Roveru
Nejnovější Range Rover Sport je prvním plug-in hybridním elektromobilem společnosti Jaguar Land Rover. Nový model s označením P400e kombinuje dvoulitrový zážehový čtyřválec Ingenium s výkonem 221 kW (300 k) s elektromotor o výkonem 85 kW (116 k). Největší celkový dostupný výkon je 297 kW (404 k) a točivý moment 640 N.m.
 
Zážehový motor Ingenium je uložen podélně, elektromotor je umístěn v osmistupňové automatické převodovce ZF uprostřed vozu společně se 7 kW palubní nabíječkou. Elektromotor napájí lithio-ionový akumulátor s kapacitou 13,1 kWh umístěný vzadu pod dnem zavazadlového prostoru. Při rychlém dobíjení pomocí 32 A nástěnné skříně lze dosáhnout plné nabití za 2 hodiny a 45 minut. Pomocí standardně dodávaného 10 A kabelu pro domácí dobíjení to je za 7 hodin a 30 minut.
 
Dva provozní režimy
Vůz se stálým pohonem všech kol dosahuje zrychlení z 0 na100 km/h za 6,7 s a maximální rychlost 220 km/h. Řidiči si mohou podle svých potřeb vybrat ze dvou jízdních režimů:
1) Režim paralelní hybrid (výchozí jízdní režim) kombinuje pohon zážehového motoru a elektromotoru. Řidič může optimalizovat nabití baterie nebo spotřebu paliva využitím jedné ze dvou funkcí řízení nabíjení.  Funkce Save zabraňuje poklesu nabití baterie pod přednastavenou úroveň.
Funkce Prediktivní optimalizace energie (PEO) se aktivuje zadáním cíle do navigačního systému. Pro danou trasu použije údaje GPS o nadmořské výšce a inteligentně zkombinuje elektromotor a zážehový motor pro dosažení nejnižší možné spotřeby paliva.
2) Režim EV (elektromobil) umožňuje vozidlu jet výhradně na elektromotor s využitím energie uložené v akumulátorech.
Inteligentní systém Terrain Response 2 přesně rozděluje točivý moment elektromotoru mezi všechna kola. To zaručuje větší kontrolu při manévrech v terénu při nízké rychlosti.
 
Range Rover Sport P400e má při kombinovaném cyklu NEDC spotřebu benzinu 2,8 l/100 km (tzn. emise 64 g/km) a umožňuje dojezd jen s elektrickým pohonem až 51 km. Zákazníci tak získají přístup do oblastí s omezeními pro kvalitu vzduchu, včetně většiny zpoplatněných zón v centrech velkoměst. Doba rychlého nabíjení akumulátorů je 2 hodiny 45 minut.
 
Další změny
K výrazným změnám nedošlo pouze pod kapotou. V přední části vozu jsou inteligentní pixelové LED světlomety s laserem. Příď s upravenou maskou chladiče doplňuje nový nárazník.
 
V interiéru dominuje nový infotainment Touch Pro Duo, nejvyspělejší systém, jaký kdy společnost Jaguar Land Rover vyrobila. Vužívá dva 10“ dotykové HD displeje. Konektivita je vylepšena až 14 dobíjecími body, včetně elektrické zásuvky pro dobíjení notebooků. Také pro Range Rover Sport se nabízí náramek Jaguar Land Rover Activity Key, umožňující zamykat vozidlo, aniž by bylo nutné nosit klíče od vozu sebou, což je ideální pro outdoorová dobrodružství.
 
Zahájení prodeje a ceny
Nový Range Rover Sport se opět vyrábí v továrně v Solihullu. Modernizovaný Range Rover Sport pro modelový rok 2018 lze již objednat. První vozy budou zákazníkům doručeny na konci roku 2017. Ceny začínají na 1 769 020 Kč pro základní model Range Rover Sport 2,0 SD4 S se čtyřválcovým vznětovým motorem Ingenium s výkonem 240 k a 500 N.m. Zcela nová plug-in hybridní verze Range Rover Sport P400e SE začíná na 2 408 021 Kč.