name | autoweek.cz

Porsche 911 GT3 - sériový model blízký závodnímu vozu

Porsche 911 GT3 - sériový model blízký závodnímu vozu

24.02.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Porsche své nejrychlejší sériové modely vyvíjí vždy velmi blízko závodní dráhy. Nejnovějším příkladem je 911 GT3 generace 992. Sedmá generace vysoce výkonného sportovního vozu byla vyvinuta v úzké spolupráci s Porsche Motorsport. Vše nasvědčuje tomu, že je současně poslední bez elektrifikace.
Porsche 911 GT3 podle výrobce přenáší čistou závodní technologii do produkčního modelu ještě důsledněji než kdykoli předtím. Vše ale nasvědčuje tomu, že je poslední vtéto legendární řadě.
 
Konstrukce přední nápravy s dvojitými trojúhelníkovými rameny a propracovaná aerodynamika se zadním křídlem a výrazným difuzorem vycházejí z úspěšného závodního vozu GT 911 RSR. Šestiválcový boxer 4,0 l bez přeplňování  o výkonu 375 kW (510 k) je založen na pohonné jednotce modelu 911 GT3 R, který byl vyzkoušen ve vytrvalostních závodech. Akusticky působivý vysokootáčkový motor je prakticky beze změny používán také v novém závodním voze 911 GT3 Cup.
 
S nejvyšší rychlostí 320 km/h (318 km/h se dvouspojkovou převodovkou PDK) je ještě rychlejší než předchozí 911 GT3 RS. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,4 s. Společnost Porsche nový model nabízí také se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou pro obzvláště puristický zážitek z jízdy.
 
Sofistikovaná aerodynamika těží ze zkušeností získaných v závodech a generuje výrazně větší přítlak aniž by významně ovlivňovala součinitel odporu. Ve zvýšené poloze ručně nastavitelné prvky křídla a difuzoru zvyšují aerodynamický přítlak pro dosažení vyšší rychlosti v zatáčkách. To je však vyhrazeno pro jízdy na okruhu.
 
Cena nového Porsche 911 GT3 začíná na 152 416 eur vč. DPH a výbavy určené pro daný trh. Vůz by se měl začít dodávat v květnu 2021.
 
Porsche 911 GT3 je čistým sportovním autem bez přeplňovaného motoru a elektrifikace. Budoucí modely už ale budou muset být uváděny plně pod tlakem emisních limitů. Dosažení vysokých výkonů bez jakékoliv formy elektrifikace už brzy nebude vůbec možné. Na modelu Taycan automobilka Porsche ukázala, že i s elektrickým pohonem lze vytvořit vzrušující sportovní auto. Pokud bude mít 911 GT3 nějakého pokračovatele, pak bude muset být elektrifikovaný. Právě uváděná nová generace je tedy současně rozloučením s něčím, co už brzy bude nenávratně patřit minulosti.