name | autoweek.cz

Potichu do lesa: Land Rover Defender PHEV

Potichu do lesa: Land Rover Defender PHEV

21.07.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

S Land Roverem Defender 110 P400e AWD nyní můžete jezdit i s čistě elektrickým pohonem. Král offroadů totiž dostal verzi PHEV, tedy plug-in hybridní pohon.
Nový systém pohonu zahrnuje synchronní elektromotor s permanentními magnety, poskytující výkon 105 kW, který podporuje zážehový čtyřválec. Motor Ingenium 2,0 l s přeplňováním poskytuje 220 kW (300 k). Největší systémový výkon je 297 kW (404 k) a točivý moment 640 N.m. To znamená, že výkon Defenderu PHEV překonává pouze verze s turbodieselem 3,0 l. Systém umožňuje manévrovat v terénu s čistě elektrickým pohonem všech kol.
 
Otázkou je, zda ochránci přírody budou skutečně nadšeni, když se bude lesem řítit terénní vozidlo bez hluku motoru a bez výfukových plynů. Výrobce je ale přesvědčen, že lesníci nebo zemědělci budou možností jezdit bez emisí nadšeni, když v čistě elektrickém režimu budou šplhat do extrémních stoupání a překonávat velké terénní překážky. Za příznivých okolností by jim Defender PHEV měl umožnit lokálně bezemisní jízdu až do vzdálenosti do 43 km. Spotřeba elektřiny je 23 - 24 kWh/100 km, ovšem samozřejmě nikoliv při jízdě v terénu. Li-Ion akumulátor má kapacitu 15,4 kWh a u rychlonabíjecí stanice 50 kW může být nabit na 80 % kapacity během půl hodiny. Oficiální údaj kombinované spotřeby podle NEDC je 2,8 - 2,9 l/100 km.
 
Kromě krytu nabíjecí zásuvky a typového štítku se PHEV nijak neliší od standardních verzí 110 s pěti dveřmi. S dlouhým rozvorem je k dispozici také jako sedmimístný. Poloha sedadel a uspořádání interiéru jsou podobné Range Roveru, ovšem mnoho prvků vnitřního vybavení je opatřeno pogumovanými povrchy, které zajišťují odolnost a snadnou péči.
 
Pokud jde o terénní schopnosti, není třeba se obávat kompromisů. Na palubě je kompletní systém pomůcek pro jízdu v terénu včetně redukce a uzamykatelných diferenciálů. Režim brodění umožňuje přejíždět vodní hladinu hlubokou až 90 cm, přičemž senzory ve vnějších zrcátkách vysílají řidiči zpětnou vazbu když je pravděpodobné, že bude limit překročen. Díky schopnosti stoupat a klesat ve sklonu 45° převážně samostatně a automaticky umožňuje i majitelům s malými zkušenostmi vydávat se na výlety do náročného terénu. Z 0 na 100 km/h Defender PHEV zrychlí za 5,6 s a na dálnici dokáže překonat rychlost 209 km/h (se 22“ koly).
 
Vůz s délkou 502 cm a rozvodem náprav 302 cm má světlou výšku 21,8 až 29,3 cm (podle nastavení vzduchového pérování). Objem zavazadlového prostoru je 972 resp. 2127 l. Poloměr otáčení je 12,8 m, nájezdový úhel 38°, přejezdový úhel 28°, úhel největšího bočního náklonu 45° a maximální stoupavost: 45° (100 %).
 
Základní cena verze Defender 110 P400e je 1 989 901 Kč vč. DPH.