silná novinka: mégane e-tech 100 % elektrický | Nové modely | autoweek.cz

Silná novinka: Mégane E-Tech 100 % elektrický

Silná novinka: Mégane E-Tech 100 % elektrický

17.12.2021 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Renault má v Evropě největší zkušenosti s elektromobily, především díky dlouhodobě nejprodávanějšímu elektricky prodávanému modelu v Evropě Zoe. Na začátku roku 2022 Renault vyšle do světa novou elektrifikovanou hvězdu - Mégane E-Tech 100 % elektrický.
Kompaktní hatchback Renault Mégane E-Tech 100% elektrický je založen na nové platformě a ukazuje daleko do budoucnosti možnosti mobility v mnoha ohledech. Vyniká nejmodernější technikou, včetně nejnovějších funkcí v oblasti softwaru a konektivity. Aby byly systémy vždy aktualizované, přichází model s bezplatným datovým balíčkem pro multimediální systém OpenR link 5 let. Díky této službě si vozidlo samo stahuje aktualizace firmware vzduchem (FOTA).
 
Mégane E-Tech 100 % elektrický přináší řadu inovací. Protože je jeho pohon uložen pod přední kapotou, ušetřilo se kolem 100 kg za kabely a chlazení ve srovnání s podobně velkými vozy s pohonem zadních kol. Dosud nejtenčí akumulátor v této třídě, s výškou pouhých 11 cm, navíc zajišťuje nízké těžiště a dostatek prostoru v interiéru.
 
Zcela nový u sériového vozu Renault je OpenR displej, největší v kompaktním voze. Propojuje digitální přístrojový panel a multimediální displej s celkovou zobrazovací plochou 774 cm2. Díky vysoké intenzitě světla a antireflexní vrstvě zaručuje displej OpenR vynikající čitelnost i na plném slunci.
 
Lithio-ionové akumulátory NMC se 40 kWh umožní dojezd až 300 km, s 60 kWh až na 470 km v cyklu WLTP. Nově vyvinuté trakční elektromotory o hmotnosti pouhých 145 kg i s převodovkou mají výkon 96 kW (130 k) resp. 160 kW (218 k) a normovanou spotřebo 15,5 resp. 16,1 kWh/100 km. Přechod na kapalinové chlazení akumulátoru umožňuje využít nově vyvinutý systém rekuperace energie včetně využití přebytečného teplo z pohonné jednotky a akumulátoru k ohřevu prostoru pro cestující bez použití energie z akumulátoru a snížení dojezdu při nízké teplotě. Renault také používá nové účinnější tepelné čerpadlo.
 
Nabízí spoustu prostoru pro cestující a zavazadla (objem zavazadlového prostoru 440 l).
 
Ceny začínají na 890 000 Kč ve výbavovém stupni Equilibre s 40 kWh akumulátorem. Umožňuje dobíjení střídavým proudem až 22 kW a stejnosměrným až 85 kW. Za 1 085 000 Kč zákazník získá vyšší výbavový stupeň Techno s 60kWh akumulátorem a motorem o výkonu 160 kW (220 k). V této podobě umožňuje dobíjení střídavým proudem až 22 kW a stejnosměrným až 130 kW. Mégane E-Tech 100% elektrický přichází s pětiletou zárukou na celé vozidlo a osmiletou (nebo 160 000 km) na akumulátor. Dodávky budou zahájeny na jaře.
 
verze elektromotor Equilibre Techno Iconic
EV40 96 kW (130 k) 890 000 Kč - -
EV60 160 kW (220 k) 1 010 000 Kč 1 085 000 Kč 1 160 000 Kč

  • Silná novinka: Mégane E-Tech 100 % elektrický
  • Silná novinka: Mégane E-Tech 100 % elektrický
  • Silná novinka: Mégane E-Tech 100 % elektrický
  • Silná novinka: Mégane E-Tech 100 % elektrický
  • Silná novinka: Mégane E-Tech 100 % elektrický