name | autoweek.cz

Range Rover Evoque 2. generace je mild hybrid

Range Rover Evoque 2. generace je mild hybrid

23.11.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nová generace prémiového kompaktního SUV uchovává osvědčené přednosti první generace se siluetou díky svažující se střeše připomínající kupé. Po technické stránce přináší mnoho nového. Především bojuje s emisemi CO2 použitím hybridního pohonu.
První generace vozu Range Rover Evoque se od roku 2011 po celém světě prodalo 772 096 kusů. Range Rover Evoque druhé generace byl postaven s využitím nové platformy Land Rover Premium Transverse Architecture. Tento základ byl vyvinut s ohledem na možnost použití nejen zážehových a vznětových motorů řady Ingenium, ale i hybridního pohonu - mild hybrid a od roku 2019 i plug-in hybrid se tříválcovým motorem.
 
Standardem Mild-hybrid
Mild-hybridní systém, pracující s elektrickým okruhem s napětím 48 V, využívá elektromotor ve funkci motor/generátoru - při brzdění při rekuperaci generuje elektrickou energii a během akcelerace se tato elektrická energie využívá k posílení spalovacího motoru. V průběhu zpomalování se spalovací motor může vypnout už při rychlosti 17 km/h. Mild-hybridní systém je dostupný pro všechny čtyřválce Ingenium, a to vznětové i zážehové.
Na výběr je šest čtyřválcových motorů řady Ingenium - tří zážehové Si4 a tři vznětové Td4.
2,0 Td4/110 kW (150 k), FWD, 6MT, 5,4 l/100 km
2,0 Td4/110 kW (150 k), AWD, 9AT, MHEV, 5,6 l/100 km
2,0 Td4/132 kW (180 k), AWD, 9AT, MHEV, 5,8 - 5,7 l/100 km
2,0 Sd4/177 kW (240 k), AWD, 9AT, MHEV, 6,3 - 6,2 l/100 km
2,0 Si4/147 kW (200 k), AWD, 9AT, MHEV, 7,8 - 7,7 l/100 km
2,0 Si4/184 kW (250 k), AWD, 9AT, MHEV, 8,0 - 7,9 l/100 km
2,0 Si4/221 kW (300 k), AWD, 8AT, MHEV, 8,2 - 8,1 l/100 km
 
Vynikající schopnosti jízdy v terénu
Vpředu je tradiční zavěšení typu MacPherson s hydraulickými pouzdry minimalizujícími vibrace způsobené rychlým otáčením kol, které následně pronikají do volantu. Zadní náprava je typu Integral Link lépe kontrolující náklony karoserie. Systém Adaptive Dynamics kombinuje inteligentní senzory s adaptivními tlumiči.
 
Systém Active Driveline plynule rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola obou náprav. Systém Driveline Disconnect zcela odpojuje pohon zadních kol při ustálené jízdě. Tím snižuje třecí ztráty a spotřebu paliva.
 
Světlá výška podvozku je 212 mm, nájezdové úhly jsou 25° vpředu a 30,6° vzadu. Brodivost nové generace Range Roveru Evoque je 600 mm. Výšku vody lze monitorovat pomocí systému Wade Sensing dodávaném na přání. Ultrazvukové senzory umístěné ve vnějších zpětných zrcátkách měří hloubku vody, která je následně promítána na centrální dotykový displej v interiéru.
 
Systém Terrain Response 2 je v kombinaci s pohonem všech kol a s automatickou převodovkou pro Evoque poprvé součástí standardní výbavy. Tento systém dává řidiči možnost výběru ze čtyř režimů (Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow a Mud & Ruts) a nově je k dispozici také nový režim Auto, v němž Evoque sám vybírá nejvhodnější nastavení pro aktuální podmínky a terén.
 
Poprvé s virtuálně průhlednou přední kapotou
Mezi asistenty, určené pro jízdu terénem, jsou například Hill Descent Control, Gradient Release Control nebo All-Terrain Progress Control. K tomu lze přidat i světově unikátní ClearSight Ground View, což je sériová aplikace konceptu průhledné kapoty představené Land Roverem v roce 2014, díky níž má řidič při jízdě po nerovném terénu lepší přehled o tom, co se právě nachází pod vozidlem.
 
Součástí standardní výbavy pro všechny modely jsou parkovací kamera spolu se sadou moderních asistenčních systémů, mj. adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control) s technologií Steering Assist, která automaticky udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu a zároveň hlídá bezpečnou vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu. K dispozici jsou také aktivní bezpečnostní systémy, jako například Lane Keep Assist, Autonomous Emergency Braking nebo Driver Condition Monitor.
 
Evoque nové generace je prvním automobilem na světě vybaveným technologií Ground View, která vytváří dojem průhledné přední kapoty. Řidič má díky tomu přehled o tom, co je aktuálně pod předními koly. To se hodí při parkování ve stísněných prostorech, manévrování kolem vysokých obrubníků i v terénu. Jde o sériovou verzi systému Transparent Bonnet prezentovaného v roce 2014.
 
Předběžná základní cena začíná na 998 371 Kč. Zákazníci si vůz mohou objednávat u autorizovaných partnerů již nyní.
 
Prémiová kompaktní SUV v EU 1. pol. 2018 1. pol. 2017 rozdíl
1. BMW X1 62 287 61 240 +1,7 %
2. Audi Q2 46 422 42 313 +9,7 %
3. Audi Q3 36 833 41 751 -11,8 %
4. Mercedes-Benz GLA 34 835 33 008 +5,5 %
5. Mini Countryman/Paceman 28 630 20 422 +40,2 %
6. Range Rover Evoque 22 400 33 180 -32,5 %
7. Volvo XC40 15 022 - -
8. Jaguar E-Pace 14 378 - -
9. BMW X2 13 695 - -
10. Infiniti Q30 1 638 4 745 -65,5 %
Segment celkem 276 566 237 715 16,3 %