name | autoweek.cz

Renault Arkana: SUV kupé míří do Evropy

Renault Arkana: SUV kupé míří do Evropy

25.09.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault předvedl evropskou verzi modelu Arkana, svého prvního SUV kupé. Bude se nabízet jen s hybridním pohonem (full-hybrid nebo mild-hybrid) a hodně se liší od originálu uvedeného před rokem v Rusku.
Crossover s profilem kupé Renault Arkana po svém představení v Rusku vzbudil nadšení i v Evropě. Nyní Renault dnes ohlásil, že Arkan přijde i na evropské trhy v ještě v lepší a mnohem modernější podobě. Renault se totiž rozhodl zaplnit mezeru na trhu v segmentu kompaktních SUV a přijít s karoserií ve stylu kupé, což je podoba v Evropě dosud vyhrazená jen prémiovým značkám.
 
Zatímco ruský model používá nízkonákladovou platformu z Dacie (v Rusku Renaultu) Duster, evropská verze bude mít moderní platformu CMF-B. S tímto základem byl tento vůz už na začátku roku uveden na trh v Jižní Koreji pod názvem Samsung Motors XM3. Tam okamžitě dosáhl vynikající prodejní výsledky, což ale v Evropě nevzbudilo zájem. Přestože Arkana sdílí stejnou platformu s novou generací modelu Captur je mnohem větší. S délkou 4568 mm (rozvor náprav 2720 mm) dokonce přesahuje i Kadjar.
 
Na novém základě je karoserie s designem, téměř identickým s ruskou verzí. Najdeme zde i stylistické prvky, které jsou nyní pro vozy Renaultu typické, což je nejvíc patrné na podobě světlometů. V interiéru najdeme přístrojovou desku prakticky shodnou s novým Capturem s displeji až 10,2“ pro přístrojový panel a nad středovou konzolí displej infotainmentu 7“ na šířku nebo 9,3“ orientovaný na výšku. Na rozdíl od Capturu nejsou zadní sedadla posuvná a za nimi je zavazadlový prostor o objemu 513 l (438 litrů v plně hybridní verzi E-tech).
 
Pod kapotou najdeme jen hybridní pohon. Arkana se tak stala čtvrtým hybridním modelem Renaultu s technologií E-Tech. Zatímco Captur je vybaven plug-in hybridním pohonem, zde je full hybridní verze jako v modelu Clio. Kombinuje zážehový čtyřválec 1,6 l, dva elektromotory a převodovku bez spojky a poskytuje největší výkon systému 103 kW (140 k). Kromě toho budou k dispozici dvě verze motoru 1,3 TCe - 140 (103 kW) a 160 (118 kW) - s dvouspojkovou převodovkou EDC využívající mild-hybridní pohon se startér/generátorem a lithio-ionovým akumulátorem 12 V. V nabídce nebude vznětový motor.
 
Novinkou evropské varianty je verze RS Line se specifickými designovými prvky. Nový Renault Arkan se bude vyrábět v Busanu v Jižní Koreji a v Evropě se představí v první polovině roku 2021. Do prodeje se dostane na přelomu léta a podzimu 2021.