name | autoweek.cz

Renault Kadjar zmužněl

Renault Kadjar zmužněl

02.02.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kompaktní SUV Kadjar přineslo Renaultu obrovský prodejní úspěch, protože vstoupil do rychle rostoucího segmentu ve správnou chvíli. Na rostoucí konkurenci po třech letech reaguje modernizací, která přináší oživení vzhledu a nové motory. Především je Kadjar mnohem víc Renault než dosud.
Za tři roky se Renaultu Kadjar prodalo 450 000 kusů. V polovině jeho životního cyklu přišel čas na jeho modernizaci. Ta přináší samozřejmě změny vzhledu - Phase II činí Kadjar mohutnějším a k tomu přidává nové řešení světlometů vpředu i vzadu. Kadjar byl vytvořen s využitím alianční platformy CMF-C/D jako model Mégane ale také třeba Nissan Qashqai.
 
Ještě víc Renault než dřív
V interiéru se objevují nové hodnotnější materiály, ale především se ovládací a informační prvky proměnily do stylu Renaultu, zatímco dosud neskrývaly příbuznost s Nissanem Qashqai. Za příplatek dodávaný systém EasyLink 2 přináší nové funkce a lepší reakce při ovládání. Změnila se i konstrukce sedadel, která dostala výplň s dvojitou tuhostí. Také se zlepšilo pohodlí vzadu s vývody klimatizace a dvěma USB konektory.
 
Kadjar nabízí zavazadlový prostor o objemu 472 l se dvojitou podlahou. Sklopení zadních sedadel je možné i ze zavazadlového prostoru s využitím systému Easy Break, a tím získat až 1478 l úložného prostoru.
 
Nový motor 1,3 TCe
Hlavní změny, provázející uvedení Kadjaru Phase II, se týkají pohonných jednotek. Zcela nový je zážehový čtyřválec 1333 cm3 vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem a používaný i ve vozech Mercedes-Benz. Motor koncepčně vycházející z motoru 1,2 l má prodloužený zdvih s novým monoblokem bez vložek válců ale s plazmově nanesenou a honovanou tvrdou vrstvou proti grafitovým bokům pístů. Díky tomu vzrostl točivý moment, takže je pružnější a nevyžaduje tak časté řazení. Spolu s dalšími úpravami se snížily třecí ztráty a zvýšila těsnost, takže se zvýšila účinnost a současně je jednodušší následné řešení emisí. Nový motor je k dispozici ve dvou verzích:
- TCe 140 GPF s největším výkonem 103 kW při 5000/min a točivým momentem 240 N.m při 1600/min, jenž se kombinuje se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a vykazující kombinovanou spotřebu 5,9 l/100 km
- TCe 160 GPF se 117 kW při 5500/min a 270 N.m při 1800/min, jenž lze kombinovat také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC 7. Ten se chlubí spotřebou jen 5,6 l/100 km.
 
Nový turbodiesel Blue dCi 150
Kromě známého turbodieselu 1,5 l Blue dCi 115 (85 kW) je v nabídce nový turbodiesel 1749 cm3 Blue dCi 150 vycházející z motoru 1,6 l prodloužením zdvihu spolu se snížením kompresního poměru, takže jeho pracovní teplota je nižší, produkuje menší množství NOx a spotřebuje méně AdBlue. Ve verzi Blue dCi 150 má výkon 110 kW při 3500/min a točivý moment 340 N.m při 1750/min. ten se kombinuje se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem 4x4.
 
Auto do nepohody
Pro jízdu na nezpevněném a povrchu se nabízí systém Extended Grip, který nabízí volbu ze tří režimů: standardní, zvýšenou adhezi pro jízdu na blátě a sněhu a Expert pro zkušené řidiče a jízdu v těžším terénu. Ve verzi Offroad Kadjar nabízí i pohon všech kol v kombinaci s motorem Blue dCi 150 s elektromagnetickým diferenciálem u zadní nápravy, který má tři režimy: 4x2, Auto a Lock.
 
Cenová nabídka
Základní cena za verzi Zen TCe 140 GPF začíná na 529 900 Kč se standardní výbavou zahrnující mj. bezklíčkové otevírání, klimatizaci, elektricky ovládanou parkovací brzdu, hands free karta Renault, zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná vnější zrcátka nebo 17“ litá kola a k tomu pětiletou záruku Renault. Výbava Edition za příplatek jen 20 000 Kč přidává systémy R Link 2 a ADAS. Vrcholem nabídky je výbava Intens s jiným řešením interiéru, koly 18“ a možností volby pohonu 4x4. Kadjar se vyrábí stejně jako model Mégane a Mégane Grandtour ve španělské Palencii.
 
Kompaktní SUV v EU 1. pol. 2018 1. pol. 2017 rozdíl
1. Nissan Qashqai 134 547 136 233 -1,2 %
2. Volkswagen Tiguan 129 237 127 445 +1,4 %
3. Peugeot 3008 111 990 78 093 +43,4 %
4. Ford Kuga 86 794 78 483 +10,6 %
5. Hyundai Tucson 74 824 79 861 -6,3 %
6. Toyota C-HR 70 058 61 567 +13,8 %
7. Kia Sportage 67 504 70 982 -4,9 %
8. Renault Kadjar 58 785 63 234 -7,0 %
9. Peugeot 5008 44 633 10 612 -
10. Jeep Compass 40 717 453 -
Segment celkem 1 210 411 995 374 21,6 %