name | autoweek.cz

Renault předvedl nový a přitom osvědčený Captur

Renault předvedl nový a přitom osvědčený Captur

10.10.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nejprodávanější evropský malý crossover přichází v druhé generaci - větší, modernější, ale vlastně nezměněný.
Renault Captur dlouho kraloval segmentu malých městských SUV. Od uvedení na trh v roce 2013 se jej prodalo přes 1,2 milionu kusů, přičemž vloni se tohoto bestselleru prodalo víc než při uvedení na trh v roce 2013. Nebyl proto důvod, aby přicházející nová generace přišla s revoluční proměnou. U Renaultu se proto zaměřili především na mnoho praktických vylepšení a novou techniku. Hlavní změny proto najdeme v interiéru a pod kapotou.
 
Renault pro představení nové generace modelu Captur zvolil nekonvenční způsob. Ač se francouzská automobilka neúčastnila autosalonu IAA ve Frankfurtu, pronajala si pro první novinářský den velkou prezentační místnost Panorama, kde tak trochu německým automobilkám „ukradla divadlo“. Zájem o Captur totiž byl mezi novináři obrovský.
 
Nový Captur působí mohutnějším dojmem. Do délky se protáhl o 106 mm na 4228 mm, rozvor náprav narostl o 33 mm na 2639 mm a šířka o 19 mm na 1797 mm. Objem zavazadlového prostoru je podle polohy zadní lavice, posuvné v rozsahu 16 cm, 422 až 536 l (u první generace to bylo 377 - 455 l).
 
Nová generace modelu Captur byla postavena s využitím moderní alianční platformy CMP-B, která je lehčí a přitom má větší tuhost. Platforma používá novou elektrickou a elektronickou soustavu, která umožňuje integrovat nejnovější technologie. Úspora hmotnosti umožnila použít více asistenčních systémů při stejné celkové hmotnosti vozu.
 
Nejvíc viditelných změn najdeme v interiéru, kde najdeme přístrojovou desku a středovou konzoli natočenou k řidiči podobně jako u nové generace modelu Clio. Řidič má před sebou digitální přístrojový panel Smart Cockpit a uprostřed přístrojové desky je TFT displej multimediálního systému. Ten bude na výběr ze tří podob: displeje o velikosti 4,2“ a 7“ jsou orientovány na šířku, zatímco nejvyšší verze 9,2“ je orientovaná na výšku.
 
Nová generace multimediálního systému Easy Link umožňuje propojení auta se smartphonem prostřednictvím Apple CarPlay nebo Android Auto. Captur může být stále připojený k internetu a získávat aktualizace systému on line. Vestavěná navigace obsahuje vyhledávání cílů prostřednictvím klíčových slov. Sympatické mechanické ovladače klimatizace jsou stejné jako v Cliu.
 
V nabídce zážehových motorů najdeme přeplňovaný tříválec 1,0 TCe/73,5 kW (100 k) se zvýšeným točivým momentem na 160 N.m, dodávaný výhradně s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou, a čtyřválec 1,3 TCe GPF ve výkonových verzích 96 kW (130 k) s 240 N.m a šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou EDC a výkonnější 114 kW (155 k) s 270 N.m kombinovanou výhradně s dvouspojkovou EDC. Turbodiesel 1,5 Blue dCi se rovněž dodává ve dvou verzích - základní s výkonem 70 kW (95 k) s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou a výkonnější 85 kW (115 k) se šestirychlostní přímo řazenou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou EDC.
 
Příští rok nabídku rozšíří plug-in hybrid E-Tech-Plug-In, vyvinutý aliancí Renault-Nissan a kombinující zážehový nepřeplňovaný motor 1,6 l se dvěma elektromotory a speciální převodovkou. Akumulátor s kapacitou 9,8 kWh umožní ujet na čistě elektrický pohon 45 km.
 
V nabídce asistenčních systémů Easy Drive je mj. čtení některých dopravních značek, adaptivní tempomat, monitorování takzvaných mrtvého úhlu, automatický parkovací systém, automatické přepínání dálkových světlometů atd. Na přídi jsou Full LED světlomety, které budou součástí základní výbavy.
 
Prodej nové generace Renaultu Captur bude zahájen koncem tohoto roku. Vyrábět se bude opět ve španělském Valladolidu.
 
Malá SUV v Evropě 1. pol. 2019 1. pol. 2018 rozdíl
1. Renault Captur 120 638 120 547 +0,1 %
2. Dacia Duster 115 271 96 509 +19,4 %
3. Volkswagen T-Roc 113 757 70 545 +61,3 %
4. Peugeot 2008 93 284 100 345 -7,0 %
5. Citroen C3 Aircross 66 528 56 830 +17,1 %
6. Ford EcoSport 65 302 54 780 +19,2 %
7. Opel/Vauxhall Crossland X 63 287 52 336 +20,9 %
8. Seat Arona 57 848 45 073 +28,3 %
9. Opel/Vauxhall Mokka X 53 057 73 463 -27,8 %
10. Fiat 500X 52 756 56 421 -6,5 %
Segment celkem 1 114 634 985 874 +13,1 %