name | autoweek.cz

Renault Twingo GT - mini pro zábavu

Renault Twingo GT - mini pro zábavu

17.05.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault Twingo GT spojuje základní koncept malého obratného auta s motorem vzadu s elánem přicházejícím ze sportovní divize Renaultu Sport pro radost z jízdy.
Design verze Twingo GT je inspirovaný konceptem Twin’Run se 17“ koly z lehkých slitin, dvěma koncovkami výfuku a postranním otvorem pro vstup vzduchu na levém zadním blatníku. Ten má zásadní význam pro lepší výkonové parametry motoru (u základní verze Twingo je v podběhu), protože teplota vzduchu nasávaného turbodmychadlem je o 12 % nižší, což v kombinaci s potrubím o větším průměru umožňuje zvýšení průtoku paliva o 23 %. Specifickou úpravou prošlo i výfukové potrubí, které dostalo tlumič se dvěma koncovkami.
 
Renault Twingo GT pohání tříválec 0,9 l TCe 12V přeplňovaný turbodmychadlem. Motor má výkon 80 kW (110 k) při 5750/min a největší točivý moment 170 N.m při 2000/min. Lze jej kombinovat s přímo řazenou pětirychlostní převodovkou nebo dvouspojkovou automatickou EDC.
 
Podvozek má pro nejvýkonnější verzi GT specifické nastavení, pozměněné nastavení systému ESC, využívající typické chování vozu s motorem uloženým vzadu, a řízení s variabilním převodovým poměrem. Nové tlumiče jsou kombinované s původními pružinami, ale s tužším nastavením. Přední stabilizátor má větší průměr. Zvýšení stability napomohlo snížení podvozku o 20 mm a použití 17“ kol z lehkých slitin v designu Twin’Run s pneumatikami Yokohama BluEarth. Twingo GT doladili zkušební jezdci sportovní divize Renault Sport stejně jako u všech vozů Renault řad R.S. a GT.
 
Twingo GT nabízí velmi přesné ovládání zábavné zážitky v duchu verzí GT navržených sportovní divizí Renault Sport aniž by slevoval z pohodlí. Přitom Twingo pro Renault Sport představovalo zcela nový úkol, protože na rozdíl od modelů Mégane, Clio nebo i Twingo předchozí generace zde není pohon předních kol, ale motor umístěný nad zadní nápravou pohání zadní kola. Twingo GT je perfektně vyvážený vůz s bezkonkurenční obratností, poskytující zábavu při řízení, zvláště s dvouspojkovou převodovkou EDC. Tvrdší charakteristika podvozku zajišťuje přesné řízení a rychlejší průjezdy zatáčkami.
  
Twingo GT má s provozní hmotností 1103 kg unikátní poměr hmotnosti a výkonu (8,5 kg/k) a tomu odpovídá zrychlení z 0 na 100 km/h 9,6 s (10,4 s s převodovkou EDC). Základní cena Twinga GT je 342 900 Kč, s převodovkou EDC 375 900 Kč s pětiletou zárukou Renault.