name | autoweek.cz

Renault Espace Initiale Paris TCe 225 EDC 4Control

Renault Espace Initiale Paris TCe 225 EDC 4Control

14.04.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault Espace Initiale Paris na velkých 19“ kolech ve speciálním designu a se světlomety LED Pure Vision působí už na pohled majestátně, nicméně elegantně a lehce. Ta lehkost je realitou, protože je o 250 kg lehčí než předchozí generace.
U Renaultu se nebojí dělat občas věci jinak, než ostatní. Výsledkem bývají auta, která působí revoluce, i modely, které se ne zcela setkávají s pochopením u zákazníků, byť někdy i proto, že přišla dřív, než na ně byla veřejnost připravená. Typickým příkladem je model Espace. Jeho první generace uvedla na evropské trhy zcela nový typ karoserie - velkoprostorový vůz s nevídaně variabilním interiérem, pro nějž se vžilo označení MPV. Zprvu se zdálo, že pro tento typ vozidla v Evropě nejsou zákazníci. Jenže po čase se vše změnilo a Espace se stal prodejním hitem.
 
Konkurence neváhala úspěšný koncept napodobovat, nicméně Renault byl i s dalšími generacemi neustále o krůček vepředu. Jenže zájem kupujících o velká MPV postupně klesá a přesouvá se směrem k SUV. Renault na tento vývoj reagoval a pátá generace Espace přinesla zcela nový koncept automobilu - crossover pro komfortní cestování. Crossover v tomto případě neznamená napodobeninu SUV, ale spojení předností MPV s exkluzivním sedanem či kombi.
 
Úplně jiná cesta ke komfortu
Espace i nadále nabízí mimořádně prostorný a variabilní interiér, ale jeho koncept se změnil. Už nejde o auto nabízející místo pro větší počet cestujících, než běžné osobní automobily, ale mimořádně prostorný interiér využívá k tomu, aby jim poskytl maximum pohodlí pro dlouhé cesty, a k tomu přidává nejmodernější techniku, umožňující jim tuto cestu prožít co nejpohodověji. Přitom řidiči usnadňuje jeho činnost, aby všechny kolem sebe v klidu a bezpečně dovezl do cíle.
 
Měkkost na dotek
Vrcholná verze Espace Initiale Paris poskytuje maximální komfort a výbavu, zahrnující i potahy jemnou kůží Napa. V kombinaci prostornosti a komfortu na všech pěti samostatných sedadlech Espace Initiale Paris jen těžko hledá srovnatelnou konkurenci. Vše je zde na dotek měkké a přívětivé. Elektricky nastavitelná přední sedadla k tomu přidávají masážní funkci a vyhřívání i provětrávání.
 
Dominantní v interiéru je horizontálně situovaný 8,7“ dotykový displej na středovém panelu plynule přecházející do středové konzole s ozdobným panelem Silver Wood, na kterém je originálně tvarovaný ovladač dvouspojkové převodovky EDC využívající systém Shift-by-wire. Také Espace samozřejmě využívá osvědčený ovládací a informační systém Renaultu R-Link 2 ovládaný přes dotykový displej ve formě tabletu a umožňující spojení s chytrým telefonem. Logičnost jeho ovládání by měla být vzorem pro mnoho jiných i prémiových značek.
 
Díky velmi dobrému odhlučnění a velkému vnitřnímu prostoru nabízí tento vůz i výtečnou akustiku, což umožňuje plně vychutnat kvality prémiového hifi Bose Surround Sound System s 12 reproduktory a funkcí Active Noise Control.
 
Auto podle svých představ
Systém Renault Multi Sense umožňuje řidiči naprogramovat si auto podle svých představ. S jeho pomocí lze upravit reakce podvozku (charakteristiku posilovače řízení, charakteristiku tlumičů pérování ve spojení s reakcí systému 4Control), reakci na sešlápnutí pedálu plynu, činnost převodovky EDC, zvuk pronikající do interiéru, činnost klimatizace, iluminaci interiéru stejně jako zobrazení na displejích. Multi Sense umožňuje volbu z pěti režimů - čtyř přednastavených a pátého s individuálním nastavením s bezpočtem různých možností a kombinací.
 
Unikátní řízení všech kol 4Control
Espace Initiale Paris poskytuje řidiči jedinečný řidičský zážitek díky unikátnímu systému řízení všech kol 4Control, který zde spolupracuje s přizpůsobováním charakteristiky tlumičů pérování EDC (Electronic DampingControl) od Tenneco Monroe. Systém řízení všech kol, vyvinutý ve spolupráci s firmou Aisin, natáčí zadní kola pomocí elektromotoru v rozsahu +/- 3,5°. To umožňuje radikální proměnu chování vozu. Oba systémy spolupracují na optimálním nastavení tuhosti tlumení spolu s natočením zadních kol v závislosti na stavu vozovky, způsobu jízdy a nastavení systému Multi Sense.
 
V malé rychlosti se zadní kola natáčejí opačně než přední, takže se zlepšuje ovladatelnost velkého vozu výrazným zmenšením průměru zatáčení na pouhých 11,1 m. Při jízdě větší rychlostí se zadní kola natáčejí souhlasně s předními, což zvyšuje stabilitu vozu při projíždění zatáček. Systém 4Control je skutečně vynikající při jízdě menší rychlostí, kdy jedinečně zlepšuje možnosti manévrování s tak velkým vozem. Jeho přínos při zvyšování stability v rychlých táhlých zatáčkách není tak patrný.
 
Cena za mimořádné auto
Přeplňovaný zážehový motor 1,8 TCe má díky výraznému odlehčení vozu dostatečnou výkonnost pro pohodlné a rychlé cestování. I přesto, že automatický režim dvouspojkové převodovky snad až zbytečně vytáčí motor do vyšších otáček před přeřazením, je naměřená průměrná spotřeba 7,6 l/100 km při dlouhém cestování po rozmanitých typech silnic a dálnic je velmi příznivá.
 
Základní cena této vrcholné verze je 1 074 900 Kč, ale v současné době se na ni poskytuje zvýhodnění ve výši 50 000 Kč. Smluvní záruka Renault je pětiletá/150 000 km. K té lze přikoupit servisní smlouvu Easy Service, zahrnující všechny pravidelné předepsané servisní prohlídky.
 
Renault Espace Initiale Paris TCe 225 EDC 4Control
Místo výroby: Douai, Francie
Karoserie: 5/7místné pětidveřové MPV se samonosnou karoserií
Koncepce: motor vpředu napříč, pohon předních kol
Motor: zážehový čtyřválec 1,8 l s přeplňováním, 165 kW (225 k) při 5600/min, 300 N.m při 1750/min
Převodovka: sedmirychlostní samočinná dvouspojková
Délka: 4857 mm
Rozvor náprav: 2884 mm
Objem zavazadlového prostoru: 247 l/785 l/2101 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1610 kg/2393 kg
Jízdní výkony: největší rychlost 224 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 7,6 s
Základní cena: 1 074 900 Kč