name | autoweek.cz

Seat Leon 1,5 TGI Evo do prodeje

Seat Leon 1,5 TGI Evo do prodeje

08.01.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Seat Leon na CNG dostal nový motor s Millerovým cyklem 1,5 TGI Evo s vyšším výkonem a přitom hospodárnější. Dojezd na CNG se prodloužil na 500 km. Nový Seat Leon TGI Evo přichází s cenou od 471 900 Kč včetně pětileté záruky.
Seat od začátku letošního roku nabízí zdokonalenou verzi oblíbeného modelu Leon s pohonem na stlačený zemní plyn Leon TGI Evo a kombi Leon ST TGI Evo s novým motorem 1,5 TGI Evo. Nový Leon TGI Evo, vyráběný v závodě Seat v Martorellu, navazuje na úspěchy modelů Leon TGI a Leon ST TGI a zároveň přináší zdokonalenou techniku pohonu na CNG.
 
Obě verze pohání čtyřválec 1,5 l s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Konstrukčním základem inovativní poháněcí jednotky je zážehový motor 1,5 TSI. Varianta na CNG disponuje systémem stop-start, nejnovější generací výfukového turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a spalovacím procesem, který využívá výhody Millerova cyklu. Výsledkem je maximální hospodárnost ve spojení s vynikajícími výkonovými parametry.
 
Nově zkonstruované vnitřní komponenty motoru jsou přizpůsobeny požadavkům provozu na CNG. Písty s upravenými dny dostaly povrchovou úpravu s obsahem chromu a niklu, vyztužená sedla ventilů jsou odolnější vůči opotřebení a nové umístění ventilů optimalizuje proudění směsi do centrální části spalovacího prostoru. Vrtání je 74,5 mm , zdvih 85,6 mm a kompresní poměr 12,5:1.
 
Motor dosahuje nejvyšší výkon 96 kW (130 k) při 5000/min - o 15 kW (20 k) víc než předchůdce se zdvihovým objemem 1,4 l - a maximální točivý moment 200 N.m v rozsahu otáček mezi 1400 a 4000/min. Na výběr je šestirychlostní přímo řazená nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka.
 
Stejně jako ostatní modely na CNG z produktové řady Seat používá i Leon TGI Evo benzin pouze jako alternativní palivo po vyprázdnění nádrží na CNG. Seat Leon TGI Evo má nyní tři nádrže na zemní plyn s celkovou kapacitou 17,7 kg stlačeného zemního plynu. Dvě ze tří nádrží mají lehkou konstrukci z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Nyní má Leon TGI Evo v režimu na CNG dojezd 500 km, automatický přechod na spalování benzinu přidá 150 km.
 
Leon TGI Evo nabízí čistší emise a výhodnější poměr cena/výkon. V 1 kg CNG je obsaženo stejné množství energie jako ve 2 l LPG, 1,3 l nafty nebo 1,5 l benzinu.
 
Leon TGI Evo se bude dodávat nejen ve výbavových liniích Reference a Style, ale také ve stupních výbavy FR a Xcellence. Na českém trhu lze nový Leon TGI Evo objednávat od začátku ledna, a to v obou karosářských verzích. Pětidveřový hatchback s výbavou Reference stojí 471 900 Kč včetně pětileté záruky s omezením na 100 000 km. Cena kombi Leon ST TGI Evo Reference byla stanovena na 501 900 Kč včetně pětileté záruky s omezením na 100 000 km.