name | autoweek.cz

Škoda Octavia Scout 2,0 TDI CR – směle do terénu

Škoda Octavia Scout 2,0 TDI CR – směle do terénu

14.04.2011 | Antonín Matějka | Nové modely

Octavii Scout  představila mladoboleslavská automobilka před čtyřmi lety na autosalonu v Ženevě a její světová premiéra se tehdy odehrála tak trochu ve stínu nové generace modelové řady Fabia.

Bylo to vcelku pochopitelné, neboť Octavia Scout již od prvopočátku neměla ambice oslovit široký okruh zákazníků. Firemní prodejní strategie předpokládala, že o modely Scout bude zájem výhradně na náročnějších trzích, především v alpských zemích. To se také naplnilo a odbyt Scoutů se začal počítat řádově v desetitisících. Současné modely Octavia Scout těží z propracované koncepce pohonu všech kol s elektronicky ovládanou vícelamelovou mezinápravovou spojkou Haldex čtvrté generace a moderních motorů 1,8 TSI/118 kW a 2,0 TDI CR/103 kW.  Zatímco benzinový agregát je určen zejména pro sportovněji založené řidiče, dvoulitrový turbodiesel by měl uspokojit především milovníky hospodárné jízdy, kteří si mohou navíc vybrat ze dvou různých převodovek – šestistupňové manuální a automatizované šestistupňové DSG s možností ručního řazení Tiptronic. Kombinace motoru 2,0 TDI CR a převodovky DSG je vskutku zdařilá, nabízí vysoký cestovní komfort a poměrně slušnou dynamiku s plynulou a hladkou akcelerací.  Mezi přednosti pohonné jednotky vybavené vysokotlakým vstřikováním common rail a turbodmychadlem s nastavitelnou geometrií lopatek patří příznivý průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách (maximální hodnota 320 N.m je k dispozici již od 1750 otáček) a hospodárnost v mimoměstském provozu. Na delších trasách se průměrná spotřeba pohybuje okolo 6 l/100 km, což při dnešních cenách nafty jistě majitele vozu potěší dvojnásobně. Ve srovnání s klasickou Octavií Combi 4x4  má Scout větší světlou výšku (17,9 cm/13,8 cm), která mu zajišťuje lepší průchodnost v terénu. Na kamenitých cestách či ve vyježděných kolejích tak máte o starost méně, i když je nutno podotknout, že i Scout má své limity v překonávání obtížnějších terénních překážek. Na běžných lesních a polních cestách se ovšem chová zcela suverénně. Lehce se ovládá i na štěrkovém či písčitém povrchu, kdy spojka Haldex podle aktuálních provozních podmínek automaticky a bez jakékoli znatelné prodlevy upravuje poměr přenosu hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Pakliže to situace nevyžaduje, je drtivá většina hnacího momentu přenášena na přední kola. Octavia Scout se příjemně řídí i na silnici, v zatáčkách je velice stabilní a přirozeně reaguje na případnou korekci řízení. Třebaže automobilka Škoda deklaruje model Octavia Scout především jako vůz pro vyznavače aktivního životního stylu, jeho využití je jistě univerzálnější. Pro obyvatele horských oblastí to může být docela reprezentativní automobil. Už jenom proto, že již v základní výbavě nabízí celou řadu prvků komfortní výbavy včetně elektronicky řízené dvouzónové klimatizace Climatronic, tempomatu, vyhřívání předních sedadel a kůží obšitého multifunkčního volantu.

 

Motor


Vznětový přeplňovaný čtyřválec se vstřikováním common rail a rozvodem 2xOHC.  Zdvihový objem 1968 cm3. Největší výkon 103 kW (140 k) při 4200 1/min. Největší točivý moment 320 N.m při 1750 až 2500 1/min. Automatizovaná šestistupňová převodovka DSG.  Stálý pohon kol.

 

Karoserie


Pětidveřové kombi.

 

Rozměry a hmotnosti


Délka 4584 mm, šířka 1784 mm , výška 1533 mm. Rozvor 2578 mm. Pohotovostní hmotnost 1500 kg, užitečná hmotnost 600 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Objem zavazadlového prostoru 0,605 až 1,655 m3.

 

Jízdní výkony


Největší rychlost 197 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 7,4/5,5/6,2  l/100 km.

 

Základní pořizovací cena


812 900 Kč vč. DPH

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné