škoda scala - první detaily | Nové modely | autoweek.cz

Škoda Scala - první detaily

Škoda Scala - první detaily

25.10.2018 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Škoda zveřejnila další informace o připravovaném nástupci modelu Rapid Spaceback, který se pod novým jménem Scala představí počátkem prosince.
Nový model Scala sice má profil blízký odcházejícímu modelu Rapid Spaceback, ovšem přichází s nejmodernější technikou, která tento vůz zařadí mezi elitu v nejvíce konkurenčním prostředí segmentu kompaktních vozů. Škoda tak bude mít mezi vozy nižší střední třídy, a tedy konkurenty Volkswagenu Golf, dva velmi silné modely - kromě nové Scaly i svůj bestseller Octavia.
 
Špičková techniky díky platformě MQB
Škoda Scala vznikla s využitím modulární platformy MQB A0, která umožňuje použití nejmodernější technologie - od pohonných jednotek a komponent podvozku přes špičkové asistenční systémy až po nejmodernější komunikační a informační techniku. V tomto ohledu je na srovnatelné úrovni jako větší Octavia. Nový model například nabízí i full LED přední i zadní světlomety
 
Kompaktní hatchback s délkou 4362 mm má rozvor náprav 2649 mm a zavazadlový prostoru o objemu 467 l, sklopením opěradel zadních sedadel až 1410 l.
 
Výběr ze čtyř motorů
Nabídka motorů zahrnuje tři zážehové a jeden vznětový. Všechny motory mají přímé vstřikování, přeplňování turbodmychadlem, systém Start-Stop, rekuperací brzdné energie a filtr pevných částic. Zážehový tříválec 1,0 TSI/70 kW (95 k) je kombinován s přímo řazenou pětirychlostní převodovkou, ve verzi 1,0 TSI/85 kW (115 k) se šestirychlostní převodovkou, za příplatek se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, stejně jako čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k).
 
Čtyřválcový turbodiesel 1,6 TDI/85 kW (115 k) s točivým momentem 250 N.m je standardně vybaven systémem selektivní katalytické redukce SCR se vstřikováním AdBlue. Také tento motor lze kombinovat se šestirychlostní převodovkou, za příplatek se sedmistupňovou převodovkou DSG.
 
V průběhu roku 2019 přibude verze s pohonem na zemní plyn (CNG). Tříválec 1,0 G-Tec/66 kW (90 k) primárně spaluje zemní plyn, takže vypouští méně emisí CO2 a NOx. Po vyčerpání plynu může jezdit i na benzin. K dispozici bude se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou.
 
Nové funkce
Za příplatek bude dostupný systém Sport Chassis Preset, který nabídne dvě různá nastavení podvozku, který je o 15 mm nižší. Kromě režimu Normal zde bude režim Sport s tužší charakteristikou tlumičů. Řidič může přepínat obě nastavení v menu volby jízdního režimu Driving Mode Select.
 
Jedním z asistenčních systémů, které jsou ve voze Škoda Scala k dispozici v rozšířené verzi, je systém Side Assist, který upozorňuje řidiče na to, když se zezadu blíží vozidla nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Zatímco známý systém Blind Spot Detect má dosah radaru 20 m, systém Side Assist registruje vozidla až do vzdálenosti 70 m. Součástí systému Side Assist je i systém Rear Traffic Alert. Na dlouhých cestách po dálnici až do rychlosti 210 km/h lze využít adaptivní tempomat (ACC), který je dostupný na přání. Asistent pro jízdu v pruzích Lane Assist a Front Assist jsou již součástí standardní výbavy. Front Assist včetně funkce nouzové brzdy sleduje pomocí radaru ve městě prostor před vozidlem a pomáhá tak předcházet nehodám. Užitečným pomocníkem při parkování je za příplatek parkovací asistent Park Assist, který vůz automaticky zaparkuje do podélných nebo příčných parkovacích míst a také z nich dokáže vyjet.
 
Úroveň bezpečnosti dále zvyšují různé prvky pasivní bezpečnosti. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu boční okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Multikolizní brzda zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce. Tísňové volání se aktivuje automaticky v případě aktivace airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů cestujících na předních sedadlech. Mimo to ho lze kdykoliv spustit i ručně.
 
S připojením na síť
Displej infotainmentu má velikost až 9,2“. Flexibilně konfigurovatelný Virtuální kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25“. Scala je prvním modelem značky, který je sériově vybaven připojením k internetu se zabudovanou karta eSIM pro vysokorychlostní připojení LTE. Ve standardní výbavě bude tato karta eSIM podporovat funkce Tísňového volání a Proaktivní servisní služby.
 
Poměrně věrnou představu o podobě vozu a do značné míry i o jeho interiéru nabídla studie Vision RS, představená na autosalonu v Paříži. Oficiální představení vozu Škoda Scala se předpokládá počátkem prosince.
  • Škoda Scala - první detaily
  • Škoda Scala - první detaily
  • Škoda Scala - první detaily
  • Škoda Scala - první detaily
  • Škoda Scala - první detaily