suzuki ignis a swift s mild-hybridním pohonem | Nové modely | autoweek.cz

Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem

Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem

23.10.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Suzuki v reakci přísnější emisní legislativu EU zavádí do standardní výbavy všech verzí modelů Ignis a Swift mild-hybridní pohon SHVS s cenou podobnou stávajícím verzím.
Zkratka SHVS znamená Smart Hybrid Vehicle by Suzuki, tedy a hybridní pohon od Suzuki. Prvním modelem s kompaktním hybridním pohonem bylo už v roce 2016 Suzuki Baleno. Swift je ve vybraných verzích se systémem SHVS dostupný již od roku 2017, na některých trzích se kombinace motoru 1,2 DualJet a SHVS už dříve nabízela i pro Ignis.
 
Základem systému je kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DualJet při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací kinetické energie při brzdění jednotka ISG generuje elektřinu a ukládá ji do lithio-iontového akumulátoru. Takto získanou energii auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě potřeby zvýšeného výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí akumulátor jen pokud je to nezbytně nutné, jinak je kvůli snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen. Elektrické zařízení ISG má výkon 2,3 kW a točivý moment 50 N.m. Díky tomu pomáhá při zrychlování z nízkých otáček, kdy se zážehový motor teprve rozbíhá. Akumulátor, umístěný pod sedadlem řidiče, pracuje s napětím 12 V a má kapacitu 3 Ah. Celá elektrická soustava má hmotnost jen 10 kg.
 
Čtyřválec 1,2 DualJet Hybrid má v obou vozech výkon 66 kW a největší točivý moment 120 N.m. Kombinuje se s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou. K dispozici je i pohon všech kol AllGrip Auto s viskózní spojkou připojující v případě potřeby pohon zadních kol.
 
U modelu Ignis s pohonem všech kol 4x4 AllGrip se zrychlení z 0 na 100 km/h zlepšilo o 0,4 s a přitom kombinovaná spotřeba klesla z 5,2 na 4,6 l/100 km. Swift s pohonem předních kol má kombinovanou spotřebu od 4,1 l/100 km.
 
Podstatnou předností systému SHVS jsou jeho nízké výrobní náklady. Díky tomu má nejdostupnější varianta modelu Ignis cenu 252 900 Kč, tedy dokonce o 400 Kč levnější než dosud. Cena verze Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory rozšíření výbavy o LED světlomety vzrostla jen o 1200 Kč na 328 900 Kč. Cena modelu Swift nyní začíná od 269 900 Kč, ve vrcholné verzi Elegance 4x4 AllGrip je to 377 900 Kč, takže je o 14 400 Kč levnější. Na součásti SHVS se poskytuje v délce pět let nebo 100 000 km.
 
Suzuki připravuje podobný systém i pro přeplňovaný zážehový motor 1,4 BoosterJet, takže již počátkem roku 2020 přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross, stejně jako verze Swift Sport.
 
  • Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem
  • Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem
  • Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem
  • Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem
  • Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem