name | autoweek.cz

Trofeo - nejvýkonnější Maserati s V8 od Ferrari

Trofeo - nejvýkonnější Maserati s V8 od Ferrari

14.08.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Maserati po vzoru Levante Trofeo rozšiřuje svou modelovou nabídku o své dosud nejrychlejší sedany Ghibli Trofeo a Quattroporte Trofeo.
Vrcholné verze sedanů pohání motor V8 3,8 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který se vyrábí v u Ferrari v Maranellu podle specifikace Maserati. Motor poskytuje největší výkon 433 kW (580 k) při 6250/min a točivý moment 730 N.m v rozmezí otáček 2250 až 5250/min. Je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF a pohonem zadních kol přes samosvorný diferenciál.
 
Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Ghibli Trofeo za 4,3 s, zatímco Quattroporte Trofeo za 4,5 s, přičemž nejvyšší rychlost je pro oba modely 326 km/h.
 
Verze Trofeo u modelů Ghibli a Quattroporte jsou vybaveny vpředu i vzadu zavěšením s dvojitými lichoběžníky spojenými s adaptivními tlumiči a stabilizátory Skyhook. Stejně jako Levante Trofeo jsou i Ghibli Trofeo a Quattroporte Trofeo vybaveny systémem IVC (Integrated Vehicle Control) se specifickým nastavením zaručujícím vylepšenou dynamiku řízení a větší aktivní bezpečnost. Sedany mají tlačítko Corsa, jímž řidič mlže nastavit ještě sportovnější styl řízení. Mají také funkci Launch Control. Asistenční systém ADAS byl vylepšen tak, že s funkcí Active Driving Assist lze nyní na městských silnicích a dálnicích aktivovat asistenci řízení. Nové funkce jsou i v systému MIA (Maserati Intelligent Assistant).
 
Na pohled se verze Trofeo odlišují dvojitými mřížkami, agresivnějším difuzorem, červenými akcenty na bočních přívodech chladicího vzduchu, trojzubcem na zadním sloupku, jakož i novými „bumerangovými“ zadními světlomety inspirovanými koncepty 3200 GT a Alfieri Concept. Oba vozy jezdí na 21“ kolech Orione a Ghibli Trofeo se také může pochlubit přepracovanou kapotou se dvěma větracími otvory pro lepší chlazení motoru.
 
K dispozici je také nový informační a multimediální systém s dotykovým displejem 10,1“ s vylepšeným rozlišením a on-line připojením díky programu Maserati Connect.
 
Ghibli a Quattroporte Trofeo se montují v závodě Grigliasco v Turíně.